עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » כל מה שחשוב לדעת על נהיגה בשכרות

כל מה שחשוב לדעת על נהיגה בשכרות

אנחנו אוהבים לבלות, ובמקרים רבים הבילוי שלנו כולל כוס יין או בירה טובה. זהו בהחלט בילוי מהנה, והחוק מתיר לנו לשתות כאוות נפשנו. מצד שני, החוק גם מספיק מפוכח כדי להתייחס למצבים שבהם האלכוהול משבש את שיקול דעתנו, והוא בהחלט יכול לעשות זאת, אבל במקום לאסור עלינו לשתות – אנחנו נדרשים להימנע מביצוע פעולות קריטיות, והמרכזית שבהן היא נהיגה. יש לכך סיבות מצוינות, שהרי תאונות דרכים רבות נגמרות כתוצאה מחוסר זהירות ומנהיגה תחת השפעת אלכוהול, אבל מה היא הכמות המותרת בחוק ומה תעשו אם תיתפסו נוהגים לאחר ששתיתם כוס יין בארוחת הערב?

הכמות המותרת על פי החוק

אם נשווה בין אנשים שונים שיושבים באותו הפאב וצורכים כמות אלכוהול זהה לחלוטין, סביר להניח שנגלה בכל זאת הבדלים ברמת השכרות ולא מעט פערים בצלילות הדעת ביניהם. הסיבה ההגיונית (והנכונה) היא שכל אחד מאיתנו מגיב אחרת, והשפעת האלכוהול תלויה בגורמים נוספים כמו משקל הגוף, קצב חילוף החומרים, איזו ארוחה נלוותה לכוס היין או הבירה וגם מה מצבו הבריאותי של האדם. זו בדיוק הסיבה לכך שנקבע בחוק כי ריכוז האלכוהול המותר הוא עד 0.05%, כך שעל כל 1,000 מיליליטר של דם ניתן לצרוך 50 מיליגרם של אלכוהול. קשה לחשב מתוך המשוואה המשונה הזו את הכמות המותרת לכל אחד ואחת מאיתנו, כך שהפתרון הפשוט ביותר הוא להימנע מצריכת אלכוהול או להסתפק בכמות מזערית בלבד, בלי לבחון את הגבולות רגע לפני שמתיישבים על כיסא הנהג. אם בכל זאת נתפסתם נוהגים בשכרות או אם בדיקת הינשוף הראתה שהפרזתם, ייעוץ משפטי יכול בהחלט לסייע לכם, וזה הזמן לחפש עורך דין לנהיגה בשכרות, שמתמחה בעברות מהסוג הזה בדיוק.

הענישה – והדרכים לצמצם נזקים

באופן כללי, העונש על נהיגה בשכרות כולל פסילת רישיון לתקופה ארוכה, ואף לשנתיים. אם תחת השפעת האלכוהול התרחשה גם תאונה שהובילה לפגיעה בנפש העונש עשוי להיות חמור עוד יותר. אלא שעם ייעוץ משפטי נכון תוכלו למצוא כמה דרכים אפשריות לצמצום הנזק, ואחת הדרכים העיקריות היא איתור הוכחה לכך שקיימים ליקויים בראיות. תוצאות שאינו מדויקות או בדיקה שבוצעה באופן שאיננו תואם את הנוהל בהחלט עשויים להוביל לפסילת הראיות. לחלופין, כמות אלכוהול נמוכה מאוד, העובדה כי מדובר בעברה ראשונה או מקרים שבהם פסילת הרישיון תפגע בפרנסתו של הנהג, כל אלה מהווים נסבות מקלות, כך שהודאה באשמה תחת נסיבות אלה יכולה להוביל לענישה חמורה הרבה פחות.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top