עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עבירות תנועה » נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה

עורכי דין תעבורה – נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה היא אחת העבירות החמורות ביותר בדיני התעבורה של מדינת ישראל, זוהי עבירה המסכנת חיי אדם מהסיבה הפשוטה שאדם שנפסל רישיונו מסוכן לנהיגה על הכביש אך הוא מחליט על דעת עצמו כן לעלות על רכב ולנהוג בכביש, דבר אשר מסכן את עצמו וכן אנשים אחרים.

נהג שהוטל עליו עונש של פסילה בפועל, חייב לגשת למזכירות בית המשפט ולהפקיד את הרישיון. במקרה ורישיון הנהיגה אבד או שאינו בתוקף, יש לגשת למשרד הרישוי ולקבל טופס דו"ח מצב רישיון נהיגה. טופס זה יש להפקיד יחד עם תצהיר עליו ניתן לחתום בפני עורך דין לתעבורה, שופט, רשם, או כל עורך דין, המורה כי אין בידי המבקש להפקיד תעודת רישיון נהיגה. חשוב לציין, כי הפסילה נכנסת לתוקף רק עם הפקדת הרישיון.

אדם הנתפס בנהיגה בזמן פסילה צפוי לעונשים הקבועים בחוק, מאסר שלוש שנים או קנס כספי של מאה אלף ₪ או במקרים מסויימים גם שני העונשים יחדיו, כל זאת אמור לגבי נהג אשר נהג ברכבו בזמן אשר אסור היה לו לנהוג לפי פקודה זו.

נהג שמנסה להערים על משטרת התנועה בדרך שמחזיק רישיון ישן, או שמוציא סמוך למועד המשפט, כפל רישיון נהיגה, בטענה שרישיונו אבד, לא ימלט מעונשו באם יידרש להציג רישיון נהיגה בעת ביקורת, או חס וחלילה באם תקרה תאונה. בירור קצר במסוף המשטרתי יגלה את העובדה שהוא נוהג בזמן פסילה. תפקידו של עורך הדין לתעבורה, למנוע מבית המשפט לתעבורה, מלהטיל עונש מאסר בפועל על מי שביצע העבירה, בפעם הראשונה, ולשכנע את בית המשפט, להסתפק בעונש של מאסר על תנאי, אולם אם העבירה תחזור על עצמה, אין ספק, שבית המשפט יטיל על הנהג עונש מאסר בפועל.

נתפסת נוהג בזמן פסילה? אתה חייב עו"ד תעבורה

 

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top