עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » שיטת הניקוד – כיצד היא עובדת

שיטת הניקוד – כיצד היא עובדת

שיטת הניקוד כיצד היא עובדת

כל נהג העובר עבירות תנועה על פי תקנות התעבורה, זוכה לנקודות הנצברות לרעתו. הנקודות נועדו למעשה לפקח על עבירות תנועה החוזרות על עצמן ולהרתיע את הנהג מלבצע אותם שוב.

נהגים אשר קבלו קנסות על עבירות מסוימות יקבלו במקביל נקודות חובה, כאשר הנהג יצבור כמות מסוימת של נקודות יוכלו רשויות החוק לפעול נגדו על פי תקנות מכבידות בכדי למנוע ממנו לצבור נקודות ולהוות נהיגה מסוכנת בכבישי הארץ.

הנקודות נקבעות על פי חומרת העבירה, העבירות שאינן גוררות בעיקבותן נקודות הן עבירות חנייה, אך גם מהם רצוי מאוד להימנע בכדי למנוע קנסות ודו"חות מיותרים.

 שיטת הניקוד החדשה

על פי שיטה זו נצברות לחובתו של הנהג נקודות בגין העבירות אותן ביצע, גם אם לא הורשע בבית המשפט, הן נצברות לאורך תקופה הנקראת תקופת צבירה המתפרסת על פני תקופה של שנתיים, אם בתוך שנתיים מחברים את כל הנקודות חובה שנצברו לרעתו והוא מגיע לשתיים עשר נקודות יהיה עליו לעבור קורס הדרכה לנהיגה נכונה, או בשמו המוכר נהיגה מונעת, לאחר סיום הקורס הנקודות אמנם לא נמחקות אלא אם עברו שנתיים מאז צבר את הנקודה האחרונה.

השינוי הנוסף אשר חל על שיטת צבירת הנקודות במסגרת שיטת הניקוד החדשה, כולל החמרה משמעותית נוספת, הקובעת כי במידה וצבר נהג סכום כולל של עשרים ושתיים נקודות במהלך תקופת צבירה, תוארך תקופת הצבירה לארבע שנים, ובמידה ויצבור הנהג בתוך תקופה זו שתי נקודות נוספות יוזמן הנהג לקורס שונה מהקורס השגרתי, המוגדר כמורכב וארוך יותר מהקורס הבסיסי אליו מוזמנים הנהגים אשר צברו סך של שתיים עשר נקודות במהלך תקופת הצבירה. נהג אשר החמיר בעבירות תנועה, וצבר סכום כולל של שלושים ושש נקודות בתוך תקופת צבירה אחת, רישיונו ייפסל לתקופה של שלושה חודשים, והוא יוכל לזכות בו בחזרה בתום תקופת הפסילה, לאחר שיעמוד בבחינה העיונית מטעם משרד הרישוי, הידועה בשם בחינת התיאוריה.

יש לציין, כי נהג שצבר שלושים ושש נקודות על פני תקופת צבירה אחת, יפסל רישיונו ויהיה עליו לעבור מבחר תיאוריה מחדש, אם שוב לאחר המבחן צבר עוד פעם שלושים ושש נקודות יפסל רישיונו לתקופה של תשעה חודשים וכן תיבדק מחדש כשירותו לנהוג במכון הרפואי, אם יימצא כשיר לנהיגה יזומן לעבור מבחן עיוני ומעשי מחדש בכדי שיוכל לחדש את הרישיון שלו שוב.

על פי שיטת הניקוד החדשה, מחיקת הנקודות מתאפשרת רק בתום תקופת הצבירה, יחד עם זאת, במחיקת הנקודות אין אומר כי יימחקו ההרשעות אשר נרשמו בגיליון ההרשעות של הנהג.

חיפשים אחרונים:

  • שיטת הניקוד בעבירות תעבורה היא על פי החוק (141)
  • שיטת הניקוד בעבירות תעבורה\\ היא על פי החוק (29)
  • מחיקת נקודות תעבורה (15)
  • \\שיטת הניקוד בעבירות תעבורה\\ היא על פי החוק : (13)
  • חוק נקודות נהיגה (11)
  • נקודות נהיגה נמחקות (10)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top