עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עורך דין תעבורה » עורך דין תעבורה – מה הם דיני תעבורה

עורך דין תעבורה – מה הם דיני תעבורה

דיני תעבורה הם מערכת החוקים וההתנהלות המשפטית הנוגעת לתחום השימוש בכלי רכב מסוגים שונים בארץ. מערכת הדינים הזו מסדירה למעשה את כל מה שנוגע לנושאי תחבורה במדינה לרבות נושאים כמו רישוי ועבירות. במילים אחרות, מערכת הדינים הזו היא סך כל החוקים במדינה הנוגעים לשימושים מותרים בכלי רכב. במסגרת הזו, למשל, נשפטים אנשים שעברו על חוקי התעבורה במדינה בדרכים שונות. מאחר וזהו תחום בעל נפח פעילות רב, מערכת המשפט ועריכת הדין של התעבורה הם תחום העומד בפני עצמו.

 

עבירות בתחום תעבורה

עברות על דיני תעבורה הם כל פעולה בכלי רכב שנוגדת את החוק כפי שקבע אותו המחוקק. כך למשל ניתן לעבור על חוקים בתחום התעבורה כאשר נוהגים ללא רישיון שניתן על פי התנאים שקבע המחוקק והרגוטלור. שימוש שלא כדין בכלי רכב כמו למשל נהיגה במהירות העולה על המהירות המותרת בחוק או אי ציות לתמרורי תנועה אף היא נחשבת לעברה המכוסה על ידי תחום התעבורה. כמו כן, הפרה של התנאים בהם מתיר החוק לאדם לנהוג ברכב, כמו למשל עברה על האיסור לנהוג תחת השפעת אלכוהול או סמים, נחשב לעברה בתחום.

 

בתי משפט בתחום תעבורה

בישראל ישנם בתי משפט המתמחים בנושא של דיני תעבורה ואמונים על שיפוט של האשמות כנגד עברייני תנועה. העונש המקובל ביותר בבתי משפט אלו הוא בדרך כלל שלילת רישיון או קנס כספי, וכן מאסר במקרים חמורים במיוחד.

 

עורכי דין בתחום תעבורה

מכיוון שתחום התעבורה הוא תחום שבו יש פעילות משפטית רבה ישנם כיום עורכי דין רבים המתמחים בתחום של תעבורה ומציעים ייעוץ מקצועי וייצוג לעברייני תנועה או אנשים שמואשמים בעבירות על חוקי התעבורה. עורכי דין אלו מכירים היטב את מערכת הדינים בתחומי תחבורה ומציעים את שירותיהם, כאמור, לנאשמים במעבר על חוקים אלו.

סיפור לסיום

ולסיום, סיפור מקרה משעשע שאירע לאחרונה באחת מבתי הדין של דיני תעבורה בארץ. בעל רכב הובלות שנשפט לשלילה של שלושה חודשים בעקבות תאונת דרכים לה גרם מצא לעצמו דרך אחרת להרוויח. מכיוון שלא היה יכול להשתמש באופן רשמי ברכב שלו, שכן הוא נמצא בשלילה, הוא פרסם מודעות המציעות פינוי דירה בחינם. את הלקוחות התמימים שפנו אליו הוא היה "עוקץ" בכך שאכן פינה את הדירה שלהם אך אז נעלם עם כל רכושם. כאשר הוא נתפס נשלל ממנו לא רק הרישיון שלו אלא גם החירות שלו למשך חצי שנה בגין הונאה וגניבה.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top