עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » נהיגה בזמן פסילת רישיון

נהיגה בזמן פסילת רישיון

נהיגה בזמן פסילת רישיון

עבירה של נהיגה בזמן פסילת רישיון נחשבת לעבירה חמורה ביותר, ובתי המשפט מחמירים מאוד עם נהגים שעוברים עבירה זו. פסילת רישיון יכולה לנבוע הן מפסילות בית משפט, הן מפסילת קצין והן מפסילת משרד הרישוי/ משרד הבריאות. נהגים אשר נוהגים בפסילת רישיון מסכנים עד מאוד את רישיונם ואף עלולים להיקנס בסכום גבוה, לאבד את רישיון נהיגה לשנים רבות ואף להיכנס מאחורי סורג ובריח.

סעיף 67 לפקודת התעבורה קובע כי:

"מי שהודע לו שנפסל מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה, וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברישיון שנהיגתו אסורה בלי רישיון נהיגה לפי פקודה זו, או מי שנוהג בניגוד לתנאים שנוספו ב רישיון נהיגה שלו כל עוד הם בתקפם, או מי שהודע לו כי נפסל מלהחזיק ברישיון רכב וכל עוד הפסילה תקפה הוא משתמש באותו רכב או מרשה להשתמש בו, או מי שנהג או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס מאה אלף לירות, או שני העונשים כאחד".

כאמור, על פי סעיף 67 לפקודת התעבורה אדם הנוהג בזמן שלילה צפוי לשלוש שנות מאסר. מאחר והעבירה של נהיגה ב פסילת רישיון נחשבת כה חמורה, כשמדובר בעבירה ראשונה יינתן עונש מאסר מותנה בלבד על מנת להרתיע עברייני תעבורה. עם זאת, כאשר מדובר בעבירה חוזרת ונשנית, או במידה ולעומד לדין עבר פלילי/ תעבורתי עשיר- ייגזר עונש של מאסר בפועל.

עם זאת, רבים הנהגים שמתעלמים מהאיסור וממשיכים לנהוג בפסילת רישיון. במקרים רבים מדובר בנהג אשר עבר עבירת תעבורה שאינה חמורה, ונידון לתקופת פסילה קצרה יחסית, ומשום מה לא רואה סכנה בלהמשיך ולנהוג. אך יש לזכור כי נהג אשר ינהג בפסילת רישיון צריך לדעת שהוא מסתכן בביצוע עבירה חמורה, ולשקול היטב אם להפר את החלטת בית המשפט.

נהיגה בזמן פסילה הינה עבירה חמורה הטומנת בחובה סיכון הן לנוהג והן לכלל הציבור. כך נקבע בע.פ. 7180/02 (בית המשפט המחוזי ת"א):

"כיוון שנהיגה בזמן פסילה מעמידה את הבריות בסכנה ממשית, יש  לנהוג עם עובר העבירה כפי מידתו ולהענישו בדרך שתסיר את הסכנה שהוא מניח לפני הציבור. דרך כלל סביר שעונש של מאסר מותנה עשוי להציב בפני הנהג העבריין הרתעה שכוחה לכוף את הציות לצו הפסילה ובכך להסיר איום מעם הבריות. אולם בנסיבות בהן מוכיח הנהג העבריין, פעם אחר פעם, שמאסר מותנה אין בו כוח הרתעה מעשי כלפיו, אין מקום לחזור להתנות את עונש המאסר כל פעם שהנהג בועט במוסרות החוק".

למשטרת ישראל דרכים עיקריות לאכוף נהיגה בפסילה והן:

1. בדיקות שגרתיות: במהלך בדיקה שגרתית שוטר מבקש רישיון נהיגה של הנהג. לאחר קבלת רישיון נהיגה / תעודת זהות, בודק במסוף ולעיתים אל מול התחנה, כך שלאחר ביצוע בדיקה פשוטה ביותר, יידע האם מדובר במקרה של נהיגה ב פסילת רישיון.

2. יחידת הפסולים של המשטרה: מדובר ביחידה שקמה אך ורק למעקב ותפיסת נהגים פסולי רישיון. יחידה זו מבצעת מעקבים/ מארבים/ ומבצעים שונים ומגוונים.

חשוב ביותר לדעת:
במידה ורישיונך נפסל ע"י בית המשפט, עליך להפקידו באופן מיידי במזכירות בית המשפט.
יתרה מכך, במידה ורישיונך אבד, אינו בתוקף, נקרע או כל דבר דומה – עליך לגשת באופן מיידי למשרד הרישוי ולבקש טופס מצב רישיון, לפנות בבהילות לעורך דין לשם הכנת תצהיר הפקדה, ולהפקיד את התצהיר עם האישור ממשרד הרישוי.

כל עוד רישיונך או אישור משרד הרישוי + תצהיר לא הופקדו, הפסילה לא נמנית אלא מיום ביצוע ההפקדה בפועל לציין כי הנוהל ב פסילת רישיון דורש גם הגעה למשרד הרישוי והפקדה אל מול הפקידים.

 

חיפשים אחרונים:

  • בדיקת רשיון נהיגה (28)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top