עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » מהם דיני תעבורה ?

מהם דיני תעבורה ?

דיני תעבורהתחום דיני תעבורה כולל פקודות ותקנות רבות ומפורטות. מדובר בתחום שבו האכיפה חשובה מאוד, משום שאכיפה טובה יותר מהווה גורם הרתעה ומונעת עבריינות תנועה בצורה יעילה יותר. דיני תעבורה בישראל נאכפים על ידי משטרת ישראל שבתוכה יחידה מיוחדת לנושא התעבורה והיא משטרת התנועה. בניסיון להילחם בתופעת תאונות הדרכים בישראל מקצה משטרת התנועה כוח אדם רב יותר במטרה לאכוף את חוקי התעבורה בצורה הטובה ביותר.

בתי המשפט

מבחינה משפטית עברייני התנועה מטופלים בבתי משפט לתעבורה שמתמחים בטיפול שהם כצפוי מהעמוסים ומהעסוקים ביותר בישראל. אין פרופיל אחיד למי שנאשם בעבירות תנועה, ולמעשה כל מי שמחזיק בידיו רישיון נהיגה הוא בבחינת עבריין תנועה פוטנציאלי שיכול למצוא עצמו על דוכן הנאשמים בגין ביצוע עבירת תנועה. לא זו בלבד אלא שהמספרים מראים שעבירות תנועה הן התחום השכיח ביותר מבין העבירות הפליליות.

ייצוג הולם

תחום דיני התעבורה הוא סבוך ומורכב וכולל שורה של חוקים, פקודות ותקנות. מסיבה זו, למי שמואשם בעבירות תנועה מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה שיוכל לסייע לו בייצוג הולם. העומס הרב על בתי משפט לתעבורה והעובדה שחומר החקירה אינו רב, משווים לדפוס הקיים בבתי המשפט דפוס של "סרט נע". לכן חשוב לקבל ייצוג הולם ומקצועי מטעם עורך דין תעבורה, הנבחר מבין עורכי דין מקצועיים, שיכול בעזרת היכרות טובה עם החקיקה ועם חוקי המשחק השולטים לספק ייצוג משפטי הוגן שיגן על הלקוח.

נהיגה בשכרות

אחד התחומים שבהם עוסקים דיני תעבורה הם עבירות נהיגה בשכרות. נהיגה בשכרות מהווה עבירת תנועה חמורה שהעונש בגינה הוא שנתיים מאסר וקנס כספי. נהיגה בשכרות מהווה סכנה ממשית גם לנהג, גם ליתר יושבי הרכב וגם לנהגים ולהולכי הרגל בכביש. כדי להרתיע כמה שניתן את הנהגים מלבצע עבירה זו גם הענישה וגם האכיפה הם מחמירים ביותר, וכיום יכול שוטר לערוך בדיקת אלכוהול גם ללא חשד סביר שמדובר בנהג שיכור.

פיצוי כספי

בשונה מן התחום הפלילי שאליו שייכים דיני התעבורה, מי שנפגע בתאונה לרבות תאונת דרכים זכאי לפיצוי מכוח דיני נזיקין. מטרתם של דיני נזיקין היא לפצות אדם בגין נזק שנגרם לו בין אם בנפש ובין אם ברכוש.

חיפשים אחרונים:

  • דיני תעבורה 2013 (30)
  • חוקי תעבורה 2013 (13)

Comments (1)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top