עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עבירות תנועה » כתב אישום בעבירות תעבורה

כתב אישום בעבירות תעבורה

עורכי דין תעבורה – כתב אישום בעבירות תעבורה – הגשת כתב אישום

כתב אישום בעבירות תעבורה הינו תחום עדין ורגיש ודורש ייצוג של עורך דין מקצועי המתמחה בתחום. כתב אישום בעבירות תעבורה יכול לגרור בעקבותיו עונשים לא קלים לפעמים, שלילה, קנסות גדולות או אפילו פסילת רישיון.
בכל מקרה של הגשת כתב אישום בעבירות תנועה ראשית משטרת ישראל לשלול את רישיון הנהג לתקופה הנעה בין 30 ל-90 יום, כמובן שהתקופה לשלילה נקבעת על פי חומרת העבירה ותוצאותיה. למשטרה סמכות להפעיל שלילה זו באופן מיידי עם ביצוע העבירה.
בהגשת כתב אישום בעבירות תעבורה לבית המשפט לתעבורה ישנם מספר שלבים:
1. ביצוע העבירה.
2. קבלת דוח תנועה או קנס או כתב אישום.
3. זימון לבית המשפט.
4. הקראת כתב האישום לנאשם וקבלת התגובה שלו או של עורך דינו – הודאה או כפירה באישום.
אם הודה הנהג באישום המוגש נגדו בית המשפט ירשיע אותו בעבירה בה הודה ויישמעו טיעונים ביחס לעונשו ובמסגרתם תגיש התביעה את גיליון ההרשעות הקודמות שלו בתחום התעבורה, לאחר שניתנה לו הזדמנות לעיין בו. בנסיבות מיוחדות, תגיש התביעה גם הרשעות פליליות קודמות.
אם הנאשם כופר באשמה בעבירות המיוחסות לו על פי כתב האישום יקבע בית המשפט מועד אחר לשמיעת הוכחות ועדים מטעם התביעה והנאשם או עורך הדין המייצג אותו יזמן את העדים שלו מטעמו.
ישנם מקרים בהם ישנו ביטול כתב אישום במקרה של הבאת הוכחות שהעבירה נעשתה שלא באשמתו או שחלו טעויות בטענות השוטר שנתן את הדוח, או במקרים של רשלנות מצד הרשיות או תמרורים לא תקינים ובמקרה של תאונה אשמת הנפגע ולא הנהג שנגדו הוגש כתב אישום. נהג אשר נשפט שלא בפניו מסיבות שונות רשאי להגיש בקשה על ידי עורך הדין שלו לביטול פסק הדין תוך 30 יום, בית המשפט יבטל את פסק הדין אם הוכחה סיבה מוצדקת לאי התייצבותו של הנהג או כדי למנוע עיוות דין, חשוב לציין כי בקשה לביטול פסק דין צריכה להיות מפורטת, מלווה באסמכתאות ובתצהיר החתום ע"י עורך דין.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top