עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » חוקי התעבורה במדינה ישראל – לא רק המלצה

חוקי התעבורה במדינה ישראל – לא רק המלצה

עורך דין תעבורהמי שנוסע בכבישי ישראל יכול לטעות ולחשוב שאין חוקי תעבורה בישראל וכי על הכביש שוררת אנרכיה בבחינת "איש הישר בעיניו יעשה". צפירות, צעקות, בלימות פתע וסכנות שונות הם מנת חלקם של נהגים רבים שנמצאים על הכביש מדי יום. אין פלא אם כך שבתי המשפט לתעבורה הם עמוסים כל כך וכל יום מגיעות עשרות תלונות בגין נהגים פורעי חוק שמהווים סכנה לא רק לציבור הנהגים אלא גם לכלל האוכלוסייה.

להימנע מתאונות

קל מאד להימנע מהמעמד של נאשם בבית משפט לתעבורה. מי שאינו רוצה למצוא עצמו על ספסל הנאשמים בגין עבירה על דיני תעבורה צריך לנהוג על פי חוק. באמצעי התקשורת משודרים השכם והערה קמפיינים שמטרתם למנוע תאונות דרכים אך עדיין נהגים רבים לא מפנימים את המסר ובטוחים ש"להם זה לא יקרה".  נסיעה באור אדום, אי ציות לתמרורים, היעדר תשומת לב לנהגים אחרים, מהירות מופרזת וגם נהיגה בשכרות הם רק חלק מן העבירות שמבוצעות מדי יום על כבישי הארץ וגובות מחיר יקר.

החקיקה הקיימת

נהג שנתפס בביצוע עבירת תנועה זקוק לייצוג מטעם עורך דין תעבורה. דיני תעבורה הם מסובכים ומורכבים ורק עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה שמכירם על בורים יכול לספק הגנה משפטית למי שמועמד לדין בגין עבירות תנועה בכלל ובגין נהיגה בשכרות בפרט. ההד התקשורתי שלהן זוכות תאונות דרכים והמחיר היקר שהן גובות מדי יום לא גורמים לשופטים להקל עם עברייני תנועה. להיפך, ככל שמספר תאונות הדרכים עולה כך החקיקה, האכיפה והענישה מחמירים יותר.

תביעת נזיקין

עבריין תנועה יכול לעמוד גם בפני תביעת נזיקין או להיות זכאי לפיצוי בגין פגיעה בו או ברכושו. על פי דיני נזיקין החלים בישראל כל מי שנפגע ברכוש או בגוף בגין פגיעה או תאונה זכאי לפיצוי מכוח דיני נזיקין. על פי חוק, גם מי שגרם לתאונה זכאי לפיצוי אם הוא נפגע.

מניעה

לסיכומו של דבר, לא בכדי קיימים בישראל חוקי תנועה. המצב הקשה שבו מדי יום נפגעים עשרות אנשים בתאונות דרכים ומדי שנה נהרגים מאות גרם לכך שבישראל החקיקה היא מחמירה מאד וגם האכיפה והענישה. נהיגה על פי חוק היא חשובה מאין כמוה ויכולה לשנות את המצב בכבישים והציל חיים של רבים.

חיפשים אחרונים:

  • חוקי התנועה בישראל (32)
  • חוקי תנועה בישראל (12)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top