עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » עומדים בפני מעצר – הכירו את הזכויות שלכם

עומדים בפני מעצר – הכירו את הזכויות שלכם

בשנים האחרונות אנחנו עדים למקרים רבים שבהם אנשים נורמטיביים נעצרים בנסיבות שלא היו מוכרות בעבר כאלימות או כעבירה על החוק, ואנחנו תוהים מהן זכויות העציר ומהן אותן נסיבות שבהן מותר למשטרה לעצור אותם. מכיוון שזה יכול לקרות כמעט בכל סיטואציה,

הרי שחשוב לדעת יש גם מי שמטפל בכם במקרה כזה ולא להניח למשפחה בלבד לטפל בזה מבלי להתייעץ עם עורך דין מעצרים שמתמחה במצבים כאלה. החשיבות הגדולה של התייעצות וייצוג נכון היא בכך שזהו בדיוק ההבדל בין להשתחרר ממעצר ולהשפיע על רישום משטרתי לבין ישיבה במעצר והגשת כתב אישום נגדכם. חשוב לדעת שהאינטרס של המשטה אינו טובתכם אלא החוק כפי שהם מפרשים אותו, ולכן מה שנראה לכם כמו הזכות שלכם לא תמיד נמצא בראש סדר העדיפויות של המשטרה.

מעצר – מתי מותר לעצור?

המידע הבסיסי ביותר שעליכם לדעת הוא שמותר לעצור מישהו רק כאשר לשוטר יש סוד סביר להניח שעבר עבירה שמותר לעצור עליה מסוג עוון או פשע. כמו כן, הוא חייב לעבור את העבירה לנגד עיניו ממש בזמן שבו זה קורה ובכך מסכן ביטחון של מישהו, או שהשוטר חושב שהעציר לא יגיע לחקירה אם יזומן וישוחרר במקום, או שהשחרור של העציר יגרום לשיבוש הליכי משפט. יש גם תנאים מחמירים יותר כמו סוג הפשע שעליו חייבים לעצור אותו או כשהוא עומד להימלט או להפר תנאי ערבות, והם אלה שמצדיקים את המעצר ונותנים לשוטר את הכוח לעשות זאת.

פגיעה בכוח בזמן מעצר

בנוגע לזכות לעצור אתכם גם כשלכם לא נראה שיש לכך עילה, חשוב לדעת שאנשים מתנגדים למעצר בכוח משום שהם לא חושבים שעברו עבירה או בגלל סיבות אחרות. במקרים כאלה אנחנו עדים לכך ששוטרים מפעילים אלימות רבה גם כאשר החוק אינו מאפשר שימוש בכוח לצורך המעצר. מותר להם להשתמש בכוח כאשר החשוד מתנגד או מתחמק ומבלי להפריז בשימוש בו מעבר לנדרש. כל שימוש מופרז הוא עבירה שנחשבת לתקיפה.

ייצוג ובית משפט

מותר לכם לדרוש ייצוג לעצורים במיוחד משום שעל המשטרה להביא אתכם לבית המשפט לדיון בפני שופט מעצרים בתוך 24 שעות מרגע המעצר. עיכוב ארוך מזה קורה רק במקרים חריגים ורק באישור קצין ממונה. כמו כן, רק במקרים חריגים מותר למשטרה למנוע מעציר לפגוש עורך דין באופן מידי ועליכם לדעת את העובדה הזאת כי היא חיונית להגנתכם. זכותכם לדעת למה עצרו אתכם מיד עם המעצר וזכותכם לבקש סנגור ציבורי עם המעצר כדי שייצג אתכם ועד שתוכלו ליצור קשר עם עורך הדין שלכם. שאלת התנאים בחדר המעצר היא בעיה מוכרת והיום עושים מאמצים גדולים לשפר את התנאים אם כי חובה לדאוג לכך שתהיה לכם גישה לאוורור, שירותים וכיור, מקלחת ומיטה, מצעים נקיים וגם ארוחות. אם אינכם מקבלים זכויות בסיסיות אלה מותר לכם להתלונן בפני עורך הדין שלכם.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top