עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » נפצעת בתאונת דרכים? כך תמצה את הזכויות שלך

נפצעת בתאונת דרכים? כך תמצה את הזכויות שלך

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ונפגעתם באופן קל או קשה – חשוב בתחילה לדאוג לבריאותכם ולגשת כמה שיותר מהר לקבלת טיפול בבית החולים. לאחר ביצוע הבדיקות הדרושות וקבלת טיפול במקרה של פגיעה קלה, בינונית או קשה – יש להתחיל למצות את הזכויות שלכם הנוגעות לקשיים שנוצרו עקב התאונה.

את הפיצוי תוכלו לקבל בין אם מדובר בפיצוי אודות קשיים פיזיים, רגשיים, בעיות בתפקוד בזמן העבודה, כמו גם התמודדות עם קשיים כלכליים.

מה עושים כאשר התרחש אבדן כושר עבודה עקב תאונת דרכים?

אם בחרתם עורך דין אובדן כושר עבודה שייצג אתכם בתביעה אל מול ביטוח לאומי ומול המעסיק, שימו לב כי עורך הדין יפנה אתכם אל רופא מומחה שיוכל לחוות את דעתו על מצבכם הרפואי ובכך יסייע למצות את הזכויות שלכם. נוסף לכך, מומלץ לבחור עורך דין העוסק בתחום אך גובה את שכרו על פי קבלת אחוזים מכספי הפיצוי שיינתנו לכם.

במקרים של אבדן חלקי או מלא של כושר עבודה, תוכלו למצות את הזכויות גם מול המוסד לביטוח לאומי. חשוב לדעת כי אם נפצעתם בתאונה בדרך למקום העבודה, תוכלו לקבל פיצוי חד פעמי מהמוסד לביטוח לאומי ואף להגיש תביעה מול חברת הביטוח של המעסיק.

במקרה של פציעה או מחלת עבודה שנגרמה עקב תאונה, יש להוריד טפסים מתאימים מהאתר של המוסד לביטוח לאומי אשר מאפשרים לתאר את הפגיעה ואת השתלשלות העניינים. באמצעות מילוי הטפסים, תוכלו לפרט באופן נכון ומדויק את פרטי התאונה ולקבל פיצוי הולם.

כיצד מתנהגים לאחר תאונת דרכים?

בראשית ולפני הכל, מומלץ כפי שהזכרנו, לפנות לקבלת טיפול רפואי לאחר תאונת דרכים תוך שעם סיום הטיפול: יש לאסוף את כלל המסמכים המעידים על מצבכם הבריאותי ומאשרים את סוג הטיפול והפגיעה שלכם. מסמכים אלה חשובים במיוחד עבור הרגע בו תרצו להגיש תביעה מול חברת הביטוח, כמו גם מול המוסד לביטוח לאומי.

איך ממצים זכויות לאחר תאונת דרכים?

כדי למצות זכויות ואם נגרם לכם נזק פיזי או כספי (וגם במידה ואתם הגורם שמואשם בסיבה לתאונת הדרכים), חשוב לבחור עורך דין דיני תעבורה שיסייע לכם להתמודד עם הסיטואציה שאינה מוכרת.

חשוב לדעת כי מי שנפגע בתאונת דרכים, זכאי (גם אם הוא אשם בתאונה) לפיצוי של עד 150 אלף שקלים מהמוסד לביטוח לאומי, וזאת במידה והוא תושב ישראל מעל גיל 18 ומשלם דמי ביטוח. בפנייה אל חברות ביטוח פרטיות ניתן לקבל פיצוי הולם על פי תנאי פוליסת הביטוח.

התמודדות במקרה של תאונת דרכים קטלנית

אם הייתם חלק מתאונה קטלנית או כזאת שיש בה נפגעים, רצוי לגשת לאחר קבלת הטיפול הרפואי, אל תחנת המשטרה ולתאר את פרטי התאונה. יש להזעיק מיד עם התרחשות התאונה את כוחות הבטחון וההצלה ואף להיעזר בשירותים של עורך דין דיני תעבורה כדי לצאת מהסיטואציה, כאשר אתם מוגנים ובטוחים. בכך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי פעלתם כשורה.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top