עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עורך דין תעבורה » נתפסת בשימוש בנייד בעת נהיגה – אתה בצרות אם אין לך גורל דין תעבורה

נתפסת בשימוש בנייד בעת נהיגה – אתה בצרות אם אין לך גורל דין תעבורה

עורך דין תעבורה מטפל אף בשימוש בנייד בעת נהיגה. יש להבין כי שימוש בנייד בעת נהיגה הינה עבירה נפוצה מאד, וניתן למצוא נהגים רבים שעושים שימוש בנייד בעת נהיגה, ללא דיבורית. על פי תקנה 28 לתקנות התעבורה: חובה על הנהג לאחוז בשתי ידיו בהגה. מתקנה זו נגזר ששימוש בנייד בעת נהיגה אסור, אלא אם כן הוא נעשה דרך מיקרופון שמותקן ברכב או דיבורית. המונח דיבורית מבואר בחוק כהתקן המשמש שימוש בטלפון בלא אחיזה בו ובלבד שאם ההתקן מצוי בטלפון, הטלפון יונח ברכב באופן יציב המונע את נפילתו. עוד קובעת תקנה 28 כי כאשר הרכב הוא בתנועה, אסור שהנהג יעשה שימוש בנייד גם לצורך קריאה או שליחת הודעות S.M.S.

במסגרת האמור, ראוי בהחלט לציין כי אמנם השימוש בדיבורית הינו מותר מבחינה חוקית, אך למרות זאת הוא אינו מומלץ. ממחקרים שנעשו בארה"ב עולה כי תגובותיו של נהג המשוחח בנייד עם דיבורית ובלעדיה, שוות לתגובות של נהג שנמצא בהשפעת אלכוהול. לכן, שימוש בנייד בעת נהיגה גם בדרך המותרת- באמצעות הדיבורית, תהיה רק במידת ההכרח ובקצרה.

העונש על שימוש בנייד בעת נהיגה

נהג שנתפס בזמן שימוש בנייד בעת נהיגה, ייקנס בסך 1000 ₪, כמו כן העבירה תגרור 4 נקודות חובה במשרד הרישוי, לפי שיטת הניקוד.

אפשרות לזיכוי על ידי עורך דין תעבורה

יש להבין כי מלבד תשלום הקנס שהינו מכביד בעליל, הרי שהנקודות המצטברות במשרד הרישוי מביאות בסופו של דבר לפסילת הרישיון. אי לכך, מומלץ לפעול לביטול הדו"ח. קיימים מצבים שאינם מוגדרים בחוק, ועורך דין תעבורה מקצועי יבחן אם הם קיימים במקרה הנוכחי. לדוגמא: קיומה של דיבורית, מצב הרכב במשך השיחה, מהו השימוש בנייד בעת נהיגה, וכדומה. במידה ובית המשפט יקבל את הטענות של הנהג, ניתן להגיע להפחתת האישום כאישום על אי החזקת ההגה בשתי הידיים ועד לביטולו כליל.

שימוש בנייד שלא בעת נהיגה

על פי תקנה 28 חיוב הנהג על שימוש בנייד, הוא רק כאשר הדבר נעשה כשהרכב היה בתנועה. מכאן עולה השאלה- מה לגבי שימוש בנייד שלא בעת נהיגה? האם גם אז יחויב הנהג ויזדקק לשירותי עורך דין תעבורה? בזמן שבו הרכב נמצא בפקק או ברמזור. מספר בתי משפט קבלו טענה זו והתירו את השימוש בנייד שלא בעת נהיגה, אולם כאשר השאלה הובאה בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב נקבע כי היות ואין לצפות את זמן העמידה של הרכב ברמזור או בפקק, לכן אין להתיר כלל את השימוש בנייד בעת נהיגה. יצוין כי לאחרונה (דצמבר 2012) הועברה הנחיה מאגף התנועה במשטרת ישראל, על פיה אין לרשום דו"חות על שימוש בנייד שלא בעת נהיגה, לדוגמא: רמזור, צדי הדרך, פקק וכדומה.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top