עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » מהו ביטוח צד ג' ולמי כדאי להשתמש בו?

מהו ביטוח צד ג' ולמי כדאי להשתמש בו?

החוק בישראל מחייב כל בעל רכב להחזיק פוליסת ביטוח חובה, אבל אין כל התייחסות בלשון החוק לביטוח צד ג'. עם זאת, הביטוח הזה הוא קריטי לכל נהג ונהגת באשר הם. הסיבה העיקרית לכך פשוטה: ביטוח צד' ג' מעניק כיסוי לנזקים שנגרמו לא רק לנו ולמכונית שלנו – אלא גם לרכושו האישי של צד נוסף שהיה מעורב בתאונה. כפי שאתם בוודאי יודעים מספר תאונות הדרכים בישראל נמצא במגמת עלייה תמידית, והדרך שלנו להתגונן בפני תרחיש מהסוג הזה (בתקווה שלא יקרה לעולם) היא להצטייד בביטוח החשוב הזה.

הביטוח שיחסוך לכם בעלויות

אם נניח לרגע את האופטימיות בצד וננסה לשער כיצד ייראה מצב שבו התנגשנו ברכב אחר ברגע של היסח הדעת, נגלה עד כמה ביטוח צד ג' קריטי עבורנו. בפשטות, הביטוח מכסה כל פגישה ברכושו של האדם שבו נתקלנו. כעת תארו לעצמכם שהרכב הנפגע הוא רכב פאר שעלותו גבוהה ותיקון הנזקים בו יכול להגיע לסכומים מופרכים. מאחר ואין לכם רצון להשקיע סכומים גבוהים בתיקוני המכונית היוקרתית הזו, כדאי שתהיו מוכנים מראש עם ביטוח צד ג'. נכון, גם הביטוח עולה כסף, אבל הכיסוי שהוא מעניק לכם במצבים מהסוג הזה מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש.

טיפים חשובים לפני רכישת הפוליסה

ביטוח צד ג' הוא חשוב, ללא ספק, אבל לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח כדאי שתבדקו את התנאים הכלולים בה. ישנם שלושה מרכיבים שבהם מומלץ להתמקד, ובראשם סכום הכיסוי המקסימלי שתקבלו. אם נחזור לדוגמה הקודמת, יכול להיות שתצטרכו לשלם רק על תיקון פח שיעלה כמה שקלים, אבל כדאי להיות מוכנים למצב שבו הנזקים יהיה כבדים הרבה יותר, והכיסוי הזה יעזור לכם להתמודד עם העלויות. המרכיב השני הוא סכום השתתפות העצמית שלכם, שכן השתתפות עצמית גבוהה היא כמובן לא מאוד רצויה. לבסוף, בדקו את העלות החודשית הנדרשת מכם, וודאו שאתם ערוכים לקראת ההוצאה הזו. אתם אולי לא יכולים להרשות לעצמכם לוותר על ביטוח צד ג', אבל רצוי שתדעו כמה זה יעלה לכם מדי חודש.

גם לרכב הישן

טיפ אחרון וחשוב במיוחד: גם אם המכונית שלכם ישנה ורעועה, עדיין מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח צד ג'. זכרו שהביטוח לא מתייחס לנזקים שלכם, אלא לנזקים שתגרמו לאחרים. זה שהרכב שלכם נולד לפני שלושה עשורים לא אומר שאתם לא עשויים להיקלע לתאונה עם מרצדס מודל 2017.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top