עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » חקירות נהיגה בשכרות

חקירות נהיגה בשכרות

אדם הנתפס נוהג בשכרות צפוי לעמוד לדין, אם נמצא כי כמות האלכוהול הנמצאת בדמו גבוהה מהמותר בחוק. עונשו של אדם שנתפס נוהג בשכרות הוא כבד במיוחד בשל הסיכון שמהווה אדם כזה לאחרים ולעצמו. בגלל הסכנה הגדולה שאורבת למי שנוהג בשכרות, ובגלל העונש הכבד הצפוי כאחד, כדאי מאוד להשתדל שלא לנהוג בשכרות, אולם אם נהגתם בשכרות ונתפסתם, יש אפשרות לבצע חקירות של האירועים ולפעמים גם להקל בעונש או לבטל אותו לחלוטין.

מה אומר החוק?

פקודת התעבורה קובעת, כי אדם שנמצא נוהג ברכב כשבבדיקת 'ינשוף' נמצא שריכוז האלכוהול בדמו עולה על 240 מק"ג בליטר אחד של אוויר נשוף – מוגדר כשיכור. ההגדרה כוללת גם אדם שריכוז האלכוהול בדמו עולה על 50 מ"ג אלכוהול ב-100 מ"ל של דם.

בגלל סטיית התקן של מכשיר הינשוף, קובע החוק, כי יוגש אישום רק כנגד אנשים שריכוז האלכוהול בדמם הוא 290 מק"ג ויותר בליטר אחד של דם. כל אדם כזה צפוי לקבל עונש מינימלי שעל פי החוק הוא שנתיים פסילה, פסילה על תנאי, קנס כספי גבוה ומאסר על תנאי – עונש לא נעים בכלל, בלשון המעטה, וזה רק העונש המינימלי. בית המשפט בהחלט יכול לקבוע, כי במקרה מסוים יקבל הנהג שנתפס נוהג בשכרות עונש כבד יותר. במקרים בהם בדיקת הינשוף יוצאת חיובית, רשאי השוטר לדרוש מהנהג החשוד לבצע בדיקת דם ו/או בדיקת שתן, על מנת לאשש את התוצאות.

איך מפחיתים את חומרת העונש?

לא תמיד ניתן להפחית את חומרת העונש, אבל יש כמה דברים שבכל זאת אפשר לבדוק באמצעות חקירות יסודיות של המקרה, על ידי עורך דין שמתמחה בתחום.

חקירות של מקרי נהיגה בשכרות

אם נתפסתם נוהגים בשכרות, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בביצוע חקירות של אירועי נהיגה בשכרות. עורך דיו כזה יבצע חקירה של המקרה, ויבדוק אם יש אפשרות להקל בעונש.

מקרים בהם בית המשפט יכול לקבל בקשה להקלה בעונש הם מקרים בהם ניתן להוכיח שימוש לא נכן במכשיר הינשוף:

  • המתנה לא מספקת – על פי החוק, שוטר יכול לבצע את בדיקת הינשוף רק לאחר שחולפת רבע שעה שבה הנבדק לא אוכל, לא שותה, לא מעשן ולא מכניס כל דבר אל פיו, על מנת שתוצאות הבדיקה תהיינה אמינות. אם תימצא אפשרות להוכיח שלא חלפה רבע שעה מרגע העצירה ועד לביצוע הבדיקה עצמה, ניתן לטעון שתוצאות הבדיקה לא אמינות.

 

  • אי החלפת פייה – החוק מחייב את השוטר הבודק להחליף את פיית הינשוף בין בדיקה לבדיקה, גם כדי שלא תישארנה שאריות של אלכוהול שנשף הנבדק הקודם, וגם כדי לשמור על בריאותו הפיזית של הנבדק. אם השוטר לא החליף פייה ויש דרך להוכיח זאת – ניתן בהחלט לטעון שהבדיקה לא מהימנה.

 

  • הפרת חובות לפני נטילת דגימת דם – במקרה בו שוטר מעוניין לקחת דם מהנהג על מנת לוודא שרמת האלכוהול בדמו אכן חורגת מהרמה המותרת בחוק, הוא חייב להסביר לו מה הוא עומד לעשות ולהזהיר אותו לגבי מה שעלול לקרות אם יסרב. אם לא הסביר ולא הזהיר – ניתן לבקש להקל בעונש.

 

  • הפרת חובת ההסבר במקרה של סירוב להיבדק – נהג שמסרב להיבדק במכשיר הינשוף צריך לקבל הסבר מפורט מהשוטר על העונשים הצפויים לו. אם סירב ולא קיבל הסבר, ייתכן שאפשר יהיה להשתמש בכך כעילה להקלה בעונש.

מקרים נוספים בהם אפשר לנסות להשתמש לצורך הקלה בעונש במקרה של חקירות נהג ששתה לשוכרה הם כיול לא נכון של הינשוף, אי עמידה בנהלי ביצוע בדיקת הדם, עיכוב נהג שאינו חשוד למשך זמן ארוך מדיי ועוד.

במקרים מסוימים ניתן יהיה להגיע להסדר טיעון – הסדר שכולל ברוב המקרים הרשעה, אבל העונש מופחת.

על מנת להצליח בהפחתת העונש, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום, ולסייע לו ככל שאפשר בחקירת המקרה.

זכרו: נהיגה בשכרות אסורה. אם בכל זאת שתיתם לשוכרה ונהגתם, פנו לעורך דין מומחה בתחום והוא יסייע לכם ככל אשר ניתן ובמסגרת החוק – לייצג את הצד שלכם אל מול הרשויות.

בהצלחה ונסיעה בטוחה!

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top