עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » משפט תעבורה – דיני תעבורה

משפט תעבורה – דיני תעבורה

ישנה דעה הרווחת בציבור כי משפט תעבורה, בו הנהג ייוצג על ידי עורך דין תעבורה שונה מכל משפט פלילי אחר. אך לא כן הוא. תיק תעבורה העוסק בעבירות תנועה כגון: אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה, אי ציות לתמרורים, להוראת שוטר וכדומה, דומה לכל תיק פלילי אחר, כמו למשל: עבירת שוד מזויין וכדומה. גם התנהלות המשפט בפועל מתנהל באופן דומה.

יחד עם זאת ישנו הבדל אחד בין משפט תעבורה, במו מיוצג הנהג על ידי עורך דין תעבורה למשפט פלילי. בגלל שבתיקי תעבורה מדובר בדרך כלל לא במעשה זדוני כמות חומר החקירה ומספר העדים הוא שונה בין סוגי המשפטים. במשפט תעבורה אין צורך להוכיח את הכוונה הפלילית של הנאשם, כי למעט מקרים כגון: זיוף רישיונות, נהיגה בזמן פסילת רישיון וכדומה, אין לנאשם כל כוונה זדונית. מסיבה זו התביעה על עבירות תנועה לא מצריכה עדים רבים של המקרה, לעומת תביעה על עבירה פלילית.

בבית משפט לתעבורה ישנם "ימי ההקראות" בהם מוזמנים הנאשמים בעבירות תנועה לבית המשפט לישיבה ראשונה, כעת ללא עורך דין תעבורה. במידה והנהג מודה בישיבה זו על העבירה הוא מקבל את עונשו במקום. העונש יכול להיות: קנס כספי, פסילה על תנאי, פסילה בפועל, מאסר על תנאי במקרים מסוימים וגם מאסר בפועל. בניגוד לכך, במידה והנאשם כופר באשמה, או שהוא מעוניין להתייעץ עם עורך דין תעבורה הדיון בתיק יידחה למועד מאוחר יותר.

במקרה בו התיק נדחה בגלל ייעוץ עם עורך דין תעבורה או אי הסכמתו של הנאשם לאשמה, המשפט יתנהל באופן הבא שדומה לכל משפט פלילי אחר: השופט נותן לנאשם להסביר את גרסתו, עדי התביעה יחקרו על ידי הנאשם או הסניגור לפי הנדרש. הסניגור הבקי בכל כללי המשפט ידע להפיק מהעד אמירות התומכות בגרסת הנאשם. יש לציין כי כל עבירת תנועה נרשמת בגיליון ההרשעות, והרישום עלול להוביל להחמרה בענישה במידה והנהג יורשע שוב בעבירת תנועה. הרישום בגיליון ההרשעות מתיישן רק לאחר 10 שנים אם במשך תקופה זו הוא לא הורשע בעבירת תנועה. גם נקודות החובה שצבר הנהג על עבירות תנועה עלולות לפסול את רישיון הנהיגה שלו לכמה חודשים. על פי החלטת השופט בבית משפט לתעבורה רישיון הנהיגה של הנאשם יכול להיפסל לכמה חודשים, שנים ואף לצמיתות. בסמכותו גם להטיל על הנאשם מאסר בפועל של עד 9 שנים.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top