עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עורך דין תעבורה » שיטת הניקוד החדשה של משרד הרישוי

שיטת הניקוד החדשה של משרד הרישוי

על מנת שמשרד הרישוי יוכל לעקוב אחר נהגים שמורשעים בעבירות תנועה, פיתח משרד הרישוי שיטת ניקוד. שיטת הניקוד מביאה לכך שמשרד הרישוי יוכל לפעול כנגד אותם נהגים שעוברים על עבירות תנועה רבות לעיתים תכופות. כמובן שניתן לפנות לעורך דין תעבורה מקצועי שיבחן את הנסיבות, ויביא במקרים מסוימים להפחתה בעונש. השיטה מכוונת פחות כנגד הנהגים שעוברים על עבירות תנועה לעיתים רחוקות. כאשר משרד הרישוי מאתר על פי שיטת הניקוד נהג מסוים המורשע בכך שעבר על עבירות תנועה רבות בזמן קצר, הוא יפעל נגדו לתיקון העניין.

הניקוד בשיטת הניקוד ניתן על הרשעה בעבירת תנועה. כל הרשעה כזו שווה לנקודות חובה, על פי חומרת ההרשעה. טבלה על סוג העבירה ומספר הנקודות שלה ניתן למצוא באתר של משרד הרישוי. הרשעה שתוביל לנקודות במשרד הרישוי יכולה להיות פסק דין של בית משפט או דו"ח שוטר ששולם או שחלפו 90 יום ממועד קבלתו גם אם לא שולם. מזמן זה ישנה הרשעה לחובת הנהג, ואוטומטית הוא יקבל נקודות חובה ממשרד הרישוי. בעזרת שירותיו של עורך דין תעבורה ניתן במקרים מסוימים להביא להקלת העונש ומחיקת נקודות החובה.

בשיטה זו ישנה תקופת צבירה של הנקודות.  נקודות החובה שצבר הנהג במשך תקופת הצבירה נספרות, וכך נקבע מהו סך נקודות החובה שנזקפו לחובתו של הנהג. תקופת צבירה רגילה היא שנתיים. לאחר תקופה זו, נמחקות הנקודות שהצטברו ומתחילה ספירה מחודשת של נקודות. להלן יפורטו מספר הנקודות שצבר הנהג תקופת הצבירה, ואופן הפעולה שבה נוקט משרד הרישוי כנגד אותו נהג:

צבירת 12 נקודות- הנהג יהיה חייב לעבור הדרכה לנהיגה נכונה. רק לאחר שיעבור את הדרכה זו ימחקו הנקודות שצבר לאחר שנתיים.

צבירת 22 נקודות- תקופת הצבירה תוארך בשנתיים נוספות. במידה ובשתי השנים שנוספו הוא יצבור 2 נקודות נוספות, הוא יזומן על ידי משרד הרישוי לקורס ייעודי בנהיגה נכונה בדרך עירונית או לא עירונית.

צבירת 36 נקודות ויותר- רישיון הנהיגה ייפסל למשך שלושה חודשים על ידי משרד הרישוי באופן מנהלי. לאחר שלושה חודשים, יש לעבור מבחן תיאוריה. על מנת לבטל את פסילת הרישיון יש ליצור קשר עם עורך דין תעבורה. בעזרת עורך דין תעבורה הבקי בנושא, יהיה ניתן לבטל את הפסילה במקרים מסוימים.

במידה וצבירת 36 נקודות או יותר נשתנה- רישיון הנהיגה ייפסל למשך תשעה חודשים, ותהיה חובה לבצא בדיקות רפואיות. בתום תשעת החודשים יש לעבור מבחן עיוני- תיאוריה ומבחן מעשי- טסט.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top