עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » תביעות נזיקין » מהי תאונת דרכים?

מהי תאונת דרכים?

מהי תאונת דרכים?

עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ניתן לומר כי בכל מקרה שבו נגרם נזק לאדם עקב השימוש בכלי רכב כלשהו, יוגדר האירוע כתאונת דרכים, והנפגע יהיה זכאי לפיצוי. כך לדוגמא אף במקרה של אדם המחנה את רכבו בצד הדרך תוך כדי נסיעה, לאחר שהבחין כי המנוע התחמם, הוא מרים את מכסה המנוע על מנת לאבחן את התקלה, ואז מתפוצץ המנוע מסיבה כלשהי.

או נהג הפותח את מכסה הרדיאטור וזרם של מים חמים פורץ וגורם לו לכוויות.
עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ניתן לומר כי בכל מקרה שבו נגרם נזק לאדם עקב השימוש בכלי רכב כלשהו, יוגדר האירוע כתאונת דרכים, והנפגע יהיה זכאי לפיצוי.
נהג שנפגע תוך כדי תיקון תקלה ברכבו – כל אלה יחשבו לנפגעי תאונות דרכים, ויהיו זכאים לפיצוי בגין ה"תאונה".

כל אדם שנפגע משימוש כלשהו בכלי רכב ונגרם לו נזק גוף, עשוי להיכנס להגדרה של תאונת דרכים ועשוי להיות זכאי לפיצויים עפ"י החוק.

שימוש ברכב מנועי איננו רק עצם הנסיעה בלבד .גם כניסה לרכב, ירידה ממנו, החנייתו, דחיפתו, גרירתו, טיפול ברכב, הידרדרות הרכב, התהפכותו, הינתקות או נפילה של חלק מהרכב או ממטענו, ואף פגיעה כתוצאה מהתמוטטות גשר על יושבי מכונית שחלפה בכביש תחתיו – כל אלה ייחשבו לשימוש ברכב מנועי, וכאשר נגרם נזק גוף עקב שימוש כזה, הרי שמדובר בתאונת דרכים והנפגע זכאי לפיצוי.

יודגש כי מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון, במטרה לגרום נזק לגופו או לרכושו של אדם, והנזק נגרם ע"י המעשה עצמו, ולא ע"י השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי, אירוע כזה לא ייחשב כתאונת דרכים והנפגע לא יהיה זכאי לפיצוי בגין הנזק שנגרם לו.

* כל האמור במאמר זה הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה יעוץ משפטי, כל הסתמכות על האמור הינה באחריות המסתמך ועל דעתו בלבד. בכל מקרה מומלץ לקבל יעוץ אישי ופרטני מעו"ד המתמחה בתחום הנזיקין.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top