עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עורך דין תעבורה » הפקרה – תאונת פגע וברח

הפקרה – תאונת פגע וברח

המונח הפקרה לאחר פגיעה במקרה של תאונת דרכים, בו יש להיעזר בעורך דין תעבורה, מתייחס לאחד מהמקרים הבאים:

1. נהג רכב שהיה מעורב בתאונת דרכים, ולא עצר במקום התאונה או בסמוך לו על מנת לעמוד על תוצאות התאונה למרות שידע או שהיה צריך לדעת שבמקרה זה עשוי היה להיפגע אדם. דינו של נהג כזה הוא שבע שנות מאסר עם קנס או ללא קנס על פי החלטת בית המשפט.

2. נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים, וחרף על אף שידע או היה צריך לדעת שבמקרה זה נפגע אדם, והוא לא הגיש עזרה לנפגע, כולל הסעה לקבלת טיפול רפואי. דינו של נהג כזה- תשע שנות מאבר עם קנס או ללא קנס על פי החלטת בית המשפט.

על מנת להבין מה מקומו של עורך דין תעבורה במקרה של הפקרה- תאונת פגע וברח, נקדים כי על פי סעיף 64א (א) לפקודת תעבורה- 16961, התשכ"א- עונשו של העובר על עבירת הפקרה לאחר פגיעה מתאונת דרכים הוא מאסר בפועל ולא מאסר על תנאי על מנת להדגיש את חומרת העבירה. השופט חשין התבטא לאחר מקרה של הפקרה: כי "מעשהו של הנהג הבורח פוגע בשורשי הסולידריות החברתית והאישית המינימלית לקיומה של חברה תקינה; בריחתו של הנהג מן המקום היא מעשה אנטי-חברתי ואנטי-מוסרי מובהק; וראוי הוא כי ייענש בכל חומר הדין."

יחד עם זאת ישנה התייחסות לכל מקרה לגופו. בית המשפט יבחן בכל מקרה מה היו הנסיבות שגרמו לתאונה, ומה היו תוצאותיה. כמו כן בית המשפט יברר בדיוק מה היה המצב בו היה נתון הנאשם והתנהגותו. בעזרת עורך דין תעבורה שיבחן את גרסתו  של הנהג ואת מידת אמינותו ויציג זאת בפני בית המשפט, יהיה ניתן להפחית את עונשו.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top