עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » נהגתם תחת השפעת אלכוהול ? דעו מהן ההשלכות

נהגתם תחת השפעת אלכוהול ? דעו מהן ההשלכות

נהיגה בשכרות היא פעולה שמעבר להיותה עבירה פלילית היא מסכנת את הנהג את היושבים האחרים ברכב ואת סביבתו. הסכנה הטמונה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול היא כמובן תאונת דרכים, שבעטיה נשקפת סכנה לחייהם של אזרחים רבים והנזק למשפחות הוא רב לאין שיעור. מסיבות אלו קיימים בישראל דיני תעבורה מחמירים ונהג שייתפס על ידי רשויות החוק נוהג בשכרות יזומן למשפט ויידרש לשאת באחריות על מעשיו, גם אם לא נגרמה בפועל תאונת דרכים.

שלילת רישיון

על פי דיני התעבורה שחלים במדינת ישראל, יש בסמכותו של שוטר לפסול את רישיון הנהיגה של נהג שבבדיקה לאיתור נוכחות אלכוהול בגופו נמצא שהוא נוהג בשכרות. בהמשך, יוזמן נהג כזה לתחנת המשטרה ויעבור שימוע אצל קמין משטרה, שיכול בפסילה מנהלית לשלול את רישיונו לתקופה של בין שלושים לתשעים יום. על סמך חומר החקירה שייאסף על ידי המשטרה ויוצג בפני הקצין יחליט הנ"ל  האם לבצע פסילה מנהלית או לא.

שלילת רישיון לנהג בשכרות

על פי החוק, תקופת השלילה לנהג שמואשם עבירת נהיגה בשכרות היא שנתיים. בנוסף יהיה עליו לשלם קנס כספי ורישיונו יישלל על תנאי. שיקול הדעת שניתן לבתי המשפט הוא צר מאד ועליהם לעמוד בעונש הקבוע בחוק. אם מצאו לנכון להקל בעונש עליהם לפרט בפסק הדין מהן הסיבות שבגינן הקלו בעונש. ראוי להדגיש כי מי שמורשע בפעם השנייה בנהיגה בשכרות דינו לפחות ארבע שנות מאסר ולא שנתיים. הסיבה לענישה המחמירה ברורה ומטרתה היא להרתיע את הנהגים ובכך להקטין או למגר את תופעת תאונות הדרכים.

מה עושים?

אם אדם נתפס על ידי הרשויות כשהוא נוהג בשכרות עליו לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה שיפעל על פי כישוריו וניסיונו במטרה לבטל את המשפט. פעולה זו יכולה להיעשות במספר אופנים. עורך דין תעבורה בקיא בדיני התעבורה ולכן יכול לאתר פרצות בכתב האישום ולהביא לביטולו. דרך אחרת היא להגיע להסדר טיעון לאחר הגשת כתב אישום. התביעה והסנגור ידונו עד להסכמה בגין ההרשעה ובגין כתב האישום.

נזיקין

חשוב לזכור שבמקרה של תאונת דרכים במסגרת דיני נזיקין רשאי אדם לקבל פיצויים במקרה שפגע בין ם התאונה אירעה באשמתו או שלא באשמתו. מטרתם של דיני נזיקין היא השב המצב לקדמותו על ידי פיצוי מי שנפגע.

חיפשים אחרונים:

  • חוק האלכוהול 2012 (17)
  • נהיגה תחת השפעת אלכוהול 2012 (16)
  • חוקי תעבורה אלכוהול (14)
  • נהיגה בשכרות פעם שלישית (13)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top