עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » עורך דין צבאי מסביר – כיצד לבחור עורך דין לדיני צבא?

עורך דין צבאי מסביר – כיצד לבחור עורך דין לדיני צבא?

מאות אם לא אלפי חיילים נעצרים בכל שנה על ידי שלטונות הצבא. ישנם חיילים המוצאים את עצמם תחת חקירה צבאית צולבת ואף מואשמים באישומים פליליים מה שעלול להוביל למצב שבו נרשם רישום פלילי שעלול להשליך על חייהם באזרחות. כמובן שהצעד הנבון ביותר לעשות כהורים לחייל בצבא, חייל שנמצא במעצר בתחנת משטרה צבאית הוא לפנות לעורך דין צבאי ומוקדם ככל האפשר.

 

פנייה אל עורך דין צבאי בזמן, טרם התחילו שלבי החקירה:

  1. תסייע לחייל להבין מה עליו לעשות, איך עליו לענות לשאלות החוקר וכיצד עליו להתמודד.
  2. תסייע לעורך הדין להבין באיזה מצב נפשי נמצא החייל וכך לעזור לו בצורה מקצועית.
  3. תעלה את הסיכוי שאותו חייל יישב במעצר, שכן לעורך דין צבאי יש את כל הכלים והוא מכיר את הסביבה והמערכת הצבאית המשפטית לעומקה.

 

אז איך בוחרים עורך דין צבאי?

ממש כמו שאתם הולכים לרופא כאשר אתם סובלים מבעיה רפואית, כך עליכם לגשת לעורך דין, כאשר אתם נמצאים בסיטואציה פלילית וזה לא משנה אם זה מתרחש בצבא או באזרחות.

 

  1. היתר ייצוג במערכת בית הדין הצבאי – מדובר בהיתר הניתן לעורכי דין על ידי וועדה מיוחדת. היתר זה מאשר לאותם עורכי דין לייצג חיילים, קצינים או אנשי קבע בהליך צבאי שהוא פלילי. ללא ההיתר ניתן להסיק כי אותו עורך דין אינו מוסמך בייצוג חיילים במסגרת צבאית ולכן עורך דין ללא היתר זה, איננו רלוונטי לבחירה שלנו.
  2. ניסיון – מכיון והמערכת הצבאית עושה שינויים בכל שנה הן לגבי עונשים בהתאם לחומרת העבירה והן בהתאם לרישומים פליליים, יש לבחור בעורך דין צבאי שחי את הענף ומבין אותו לכל רבדיו. מדובר במסגרת דינמית מאוד שעוברת שינויים כל הזמן ולכן חשוב לבחור במישהו מקצועי שעובר ומכיר את אותם שינויים.
  3. כסף – בחירת עורך דין צבאי היא גם עניין של תשלום. ההמלצה הינה שלא להקל ראש, במיוחד כאשר ההבדלים בין תשלום לעורכי דין צבאיים הוא מינורי. עדיף לשלם קצת יותר ולזכות ליחס מקצועי לאורך כל הדרך מאשר להמר על עתיד ילדינו. פעמים רבות מדובר ברישום פלילי ולכן שווה להשקיע במישהו מקצועי שילווה אותנו ואת הילד שלנו לאורך כל התהליך.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top