עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » חשיבותו של ייעוץ משפטי עם עורך דין להצלחה בתביעה

חשיבותו של ייעוץ משפטי עם עורך דין להצלחה בתביעה

אף פעם לא מומלץ לנהל הליכים משפטיים כלשהן ללא עורך דין, לפחות ייעוץ משפטי והדרכה שלו, אם לא ייצוג ממש. אבל כשמגישים תביעה, למרות שאפשר להגיש לא מעט כאלה ללא ייצוג, מאוד לא רצוי לעשות זאת ללא עורך הדין שיכול לייצג אתכם. אלא אם כן לא ממש אכפת לקבל תוצאות לא צפויות כמו הפסד במשפט שעלול לא רק לחייב אתכם בהוצאות לא צפויות אלא גם בתוצאות שישליכו על עתידכם. הגשת תביעה היא מעשה שאינו נעשה בכל יום ולכן יש להתכונן אליו מכל הבחינות. לבדוק את התיק, אם יש לו סיכויי היתכנות, אם יש ביסוס לתביעה, אם יש סיכון כלשהו בהגשתה. עורכי הדין הם היחידים שמכירים את החוק על בוריו כך שלא מספיקה רק ידיעת חוק כללית, קריאה בגוגל או בספריה משפטית כלשהי.

הכנות לקראת כל תביעה

רק בסרטים אתם רואים שאפשר להגיש תביעה בתוך שעה או יום. בדרך כל, כל תביעה דורשת הכנה מדוקדקת ומפורטת של כל אנשי המקצוע שנוגעים לתיק. הסיבה פשוטה: ללא הכנות אלה לא יכירו תקדימים אחרים שאפשר לפעול לאורם, במיוחד אם המקרה מסובך להכרעה מבחינת החוק. גם כאן רק עורך דין יוכל לחוות את דעתו בעניינים אלה ולהבהיר אם לתיק יש סיכוי בבית המשפט או שהוא עלול להידחות על הסף. יש לבדוק תקדימים נוספים שמבטיחים שהתובע עשוי לנצח ושהחוק עומד לצדו, ואת זה אפשר לבדוק רק בכלים משפטיים חיוניים. הגשת תביעה ללא עורך ין היא כמו ריצה ברגל קשורה משום שאינכם יודעים מהן כל הזכויות שלכם ואתם עלולים להפסיד הון כסף אם לא תעשו זאת נכון מלכתחילה. זזה כמו לא להגיש תביעה בכלל משום שאינכם ממצים את כל התהליך במלואו. פסק הדין עלול להיות יקר יותר מאשר אילו הייתם נעזרים בעורך דין ראוי.

תביעה משולבת עם גורמים זרים

אם התביעה שלכם כוללת גורמים נוספים ומשלבת גם ארצות אחרות או הסתעפות בינלאומית, אתם בוודאי לא יכולים לעשות זאת לבד. החוקים בכל מקום בעולם שונים אשר בישראל, ורק עורך דין יכול לדעת מי יכול להגיש את התביעה שלכם והיכן. סיבה נוספת לכך שרק עורך דין צריך להגיש תביעה בשמכם היא הבדיקה הנחוצה היכן כדאי להגיש אותה או היכן חוקי להגיש אותה. דוגמה, שהופכת יותר שכיחה לנוכח גלי העלייה לישראל, היא תביעה של בעלי אזרחות כפולה. תביעה בענייני רכוש או הסכמי ממון או ירושות של אזרחים צרפתים שהם גם תושבי ישראל או בעלי אזרחות כפולה יש להגיש לפי מה שקבע המחוקק ולאו דווקא בישראל. אפשר להגיש חלק מהתביעות גם שם, אבל אז בכל מקרה תצטרכו עורך דין מקומי. עורך דין יבדוק גם היכן כדאי יותר להגיש תביעה משום שאז הסיכוי שלכם לזכות או לקבל מה שרציתם גדול יותר.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top