עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » הדרך אל החלום – רישיון נהיגה

הדרך אל החלום – רישיון נהיגה

בני נוער רבים מחכים בקוצר רוח לקראת קבלת רישיון הנהיגה. היכולת להתנייד באופן עצמאי ללא תלות בהורים ובתחבורה ציבורית מהווה אתגר של ממש ורישיון הנהיגה המיוחל הוא בגדר חלום של גיל ההתבגרות. רבים שוכחים או לא לוקחים בחשבון שנהיגה על הכביש היא מעשה מורכב שיש לקחת ברצינות וכל טעות ולו הקטנה ביותר יכולה לעלות בחיי אדם.

הכנה מספקת?

שיעורי הנהיגה אמנם מכינים את בני הנוער לקראת הנהיגה ומבחני התאוריה דורשים היכרות עם דיני תעבורה ועם התמרורים השונים,  אולם הדבר אינו מספק. בפועל כאשר יוצאים ל"חיים האמתיים" בכביש נתקלים במהמורות שונות דוגמת כבישים לא מתוחזקים, נהגים לא אחראיים ותנאים נסיבתיים אחרים. גם ריענון הנהיגה שנעשה אחת לכמה שנים אינו מהווה פתרון מושלם היות שלא כל הנהגים נדרשים לעבור אותו ואלו שעוברים אותו לא תמיד עושים זאת בהקשבה מלאה.

החקיקה בישראל

דיני תעבורה בישראל הם מורכבים ומסובכים ומשתנים מעת לעת. בשל ריבוי תאונות הדרכים לחקיקה הקיימת נוספות תקנות שונות וסעיפים חדשים וכיום מדובר בחקיקה מחמירה שגוררת עונשים כבדים כמו דו"חות, שלילת רישיון, קנסות, נקודות ואף מאסר. חשוב לדעת שתחום דיני תעבורה שייך לתחום הפלילי ומי שעובר עבירות תעבורה יישפט בבית משפט תעבורה שמומחה לטפל במקרים כאלה.

הגורמים לתאונות

בין הגורמים לתאונות דרכים בישראל ניתן למנות את המהירות המופרזת, אי מציות לתמרורים, מעבר באור אדום וגם נהיגה בשכרות.  חשוב לציין שעבירת נהיגה בשכרות נחשבת עבירה חמורה ביותר שהעונש בגינה הוא שלילת רישיון של שנתיים למי שעובר עבירה זו לראשונה. אם מדובר בהרשעה שנייה העונש הוא ארבע שנות שלילת רישיון. בנוסף על העבריין לשאת בקנס כספי.

בתי המשפט

משום שנושא תאונות הדרכים גובה מחיר יקר כל כך, ומסוקר באופן תדיר באמצעי התקשורת, הענישה מחמירה במיוחד ולשופטים אין כל כך מרחב תמרון ועליהם להטיל את העונשים הקבועים בחוק. עורך דין תעבורה מקצועי יכול לסייע במקרים רבים לבטל את המשפט או להביא להקלה בעונש בזכות היכרותו את החוק.

מהו הפתרון

זכרו שהפתרון הוא לא לשכרו עורך דין תעבורה טוב, אלא להימנע מהזדקקות לשירותיו. נהגים טובים ומנוסים יכולים למעוד ולבצע טעויות, לא כל שכן נהגים חדשים וחסרי ניסיון.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top