עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » השלכות מהירות מופרזת

השלכות מהירות מופרזת

רוב הנהגים בישראל נוטים לעבור על מהירות הנסיעה המותרת בחוק, ועל כן נהיגה במהירות מופרזת היא אחת מעבירות התעבורה הנפוצות ביותר. נוכח ריבוי תאונות הדרכים בשנים האחרונות, הסכנות הטמונות בנהיגה במהירות מופרזת מחד והקלות בה נהגים נוטים לאכוף עבירה זו – משטרת התנועה מפעילה אכיפה מוגברת ועושה מאמצים ניכרים לתפוס את עברייני התנועה.

 המהירות המותרת על פי חוק

תקנה 54(א) לתקנות התעבורה קובעת מהי המהירות המותרת בדרכים:

  • בשטח עירוני – המהירות המקסימלית היא 50 קמ"ש
  • בדרך לא עירונית – 80 קמ"ש
  • בדרך לא עירונית שמחולקת באמצעות שטח הפרדה שאינו בנוי – 90 קמ"ש
  • בכביש מהיר – 110 קמ"ש

עם זאת, חשוב לציין כי בכל מקרה בו מוצב תמרור המורה על מהירות מסוימת (גם אם אינה חופפת את המהירות המותרת בתקנות) – הרי שהמהירות המצוינת בתמרור היא המהירות המקסימלית המותרת.

 העונשים הקבועים בחוק בגין נהיגה במהירות מופרזת

העונשים מחולקים לכמה מדרגות וכוללים קנסות כספיים, נקודות, פסילת רישיון ואף זימונים לבית המשפט:

  1. 20 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או עד 25 קמ"ש מעל המותר בדרך בין עירונית – קנס של 250 ש"ח ללא נקודות.
  2. מקרים שבהם המהירות חרגה מהמותר ב-21 עד 30 קמ"ש בשטח עירוני, או ב-26 עד 40 קמ"ש בשטח בין עירוני – קנס של 750 ₪ ולחובת הנהג נצברות 8 נקודות.
  3. במקרים חמורים בהם נתפס נהג במהירות החורגת מהמותר מעל ל-30 קמ"ש בדרך עירונית או מעל ל-40 קמ"ש בדרך בין עירונית – הנהג יקבל זימון לבית המשפט ולחובתו יצטברו 10 נקודות. נוסף על כך, הוא חשוף לפסילה מנהלית של 30 יום שתינתן ע"י קצין משטרה בעת השימוע.

השלכותיה של נהיגה במהירות מופרזת

כאמור, בשל ריבוי תאונות הדרכים והקלות היחסית בה ניתן לאכוף את העבירה, הן המשטרה והן בתי הדין מתייחסים בחומרה רבה למי שנתפס נוהג במהירות מופרזת. כאשר הפער בין מהירות הנסיעה בפועל לבין המהירות המותרת גדול במיוחד, או כאשר מדובר בנהג אשר נתפס נוהג במהירות מופרזת יותר מפעם אחת, אזי העונש המקובל הינו פסילת רישיון לכמה חודשים, כדי למנוע מנהג מסוכן להמשיך לנהוג. במקרים חמורים יותר כגון נהיגה במהירות מופרזת שגרמה לתאונה עם נפגעים – הרשויות יכולות לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג לצמיתות.

 נתפסתי נוהג במהירות מופרזת – מה עליי לעשות?

דרך ההתמודדות תלויה בעונש שנגזר עליכם. אם מדובר בקנס כספי – הרי שמוטב לשלמו בתוך 90 ימים מיום קבלתו, על מנת שלא יצבור תוספת פיגורים. אם אתם מניחים שהקנס לא מוצדק, תוכלו להגיש ערעור בתוך 90 יום בצירוף בקשה להישפט. במצבים מסוג זה מומלץ לפנות לעו"ד תעבורה שעוסק בתחום נהיגה במהירות מופרזת, שיעזור לכם להוכיח כי נקנסתם שלא כדין. אם קיבלתם הזמנה לדין – פנו בהקדם לעו"ד אשר יגבש עבורכם דבר הגנה אופטימלי וישפר את סיכוייכם לעונש מידתי ומופחת. אם במקביל להזמנה לבית הדין נשלל רישיונכם, עורך הדין יוכל לנסות לבטל את הגזירה בטרם הדיון.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top