עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » חשיבות מערכת בטיחות לרכב

חשיבות מערכת בטיחות לרכב

הקטל בדרכים מעורר את תשומת לב של כולנו לא רק לחשיבות תשומת הלב והריכוז בזמן הנהיגה, אלא לא פחות מכך גם לחשיבותן של מערכות בטיחות לרכב. המכוניות החדשות מצוידות היום במגוון מערכות בטיחות מתקדמות שמטרתן להקטין את הסיכויים לתאונת דרכים ובמידה והרכב בכל זאת מעורב בתאונה בלתי נמנעת, מטרת המערכות הללו היא להגן על הנוסעים ברכב ולמזער את הפגיעה. מלבד כריות האוויר, מערכת למניעת נעילת הגלגלים ומערכת בקרת היציבות אשר הופכות את הרכבים החדשים למוגנים יותר, גם צמיגי הרכב הפכו לאביזר בטיחות חשוב ביותר.

מערכות בטיחות חדישות ויתרונותיהן

  • מערכת למניעת נעילת הגלגלים היא המערכת החשובה ביותר לבטיחות הרכב. בשפה המקצועית היא נקראת ABS ומטרתה היא למנוע את נעילת הגלגלים במקרים של בלימת פתע או הסתחררות הרכב סביב עצמו עקב פגיעה במעקה הבטיחות או ברכב אחר.
  • כריות אוויר נחשבות כיום לסטנדרט וישנם רכבים המגיעים עם 4 או עם 6  כריות. תפקידן להגן על הנהג ועל הנוסע שיושב לצידו מפני פגיעת הדף בחלק האחורי והקדמי של הרכב. ברכבים בעלי 6 כריות ההגנה על הנוסעים טובה אפילו עוד יותר מכיוון שהכריות הנוספות מגנות גם מפני פגיעה אפשרית כתוצאה מניפוץ החלונות הצדדיים.
  • בקרת יציבות ואחיזה היא מערכת בטיחות חשובה נוספת ותפקידה להקטין בצורה משמעותית את הסיכוי לאבד את השליטה על הרכב גם בנסיעה על כביש רטוב.
  • מצלמה אחורית הוא אבזר בטיחות חדש יחסית שהוכנס בשנים האחרונות ומטרתו היא לנטרל את השטח המת שמאחורי הפגוש האחורי של הרכב.
  • התקני ISOFIX מיועדים להבטחת הבטיחות של הילדים הנוסעים ברכב. התקנים אלו נדרשים על מנת לחבר לרכב את הכיסא של הילד בצורה שתבטיח את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר עבורו.

מעבר למערכות שצוינו כאן ושכבר נכנסו לרשימת מערכות בטיחות חובה שנכללות ברכבים מכל הקטגוריות, קיימות גם מערכות בטיחות נוספות כמו למשל מערכת אוטומטית לשמירת מרחק, בקרת עזיבת נתיב ועוד.

בטיחות הצמיגים

לצמיגים השפעה רבה על רמת הבטיחות של הרכב ועל מנת להבטיח את בטיחותם פותחה מערכת המאפשרת ניטור אלקטרוני של לחץ ניפוח. השם המקצועי של המערכת הזו הוא  TMPS, היא פועלת באמצעות חיישנים שמותקנים בתוך השסתומים של הצמיגים ומופעלת כאשר לחץ הניפוח יורד מתחת לסף הבטיחות שנקבע.

ולסיכום: למה כל המערכות הללו כה חשובות

תנאי מזג האוויר, מפגעי טבע, נהגים אחרים על הכביש, מצב הכביש וגורמים חיצוניים המסיחים את תשומת ליבו של הנהג מהווים גורמים המסכנים אותנו על הכביש. התקנת מערכות בטיחות משוכללות תבטיח לנהג שליטה טובה יותר על הרכב והגנה מרבית על הנוסעים

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top