עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » תאונת דרכים של הולך רגל

תאונת דרכים של הולך רגל

תאונות דרכים בהן מעורבים הולכי רגל נחשבות לרוב כאירוע קשה וטראומתי, הן עבור הנהג הדורס ולבטח עבור הולך הרגל שנדרס. במקרים של תאונת דרכים בהן מעורב הולך רגל הפגיעה בו תהה לרוב קשה וזאת למול העובדה שהולך הרגל נמצא במצב שבו הוא חסר כל הגנה וחשוף כולו לפגיעה ישירה, כשהתוצאה היא פגיעה פיזית קשה ובהמשך אף לטראומה נפשית.

לא פעם בעת תאונת דרכים שבה מעורב הולך רגל, ישנו צורך בסיוע כלכלי מידי המתבטא בהליך שנקרא תשלום תכוף. התשלום התכוף משולם על ידי חברות הביטוח, כשברוב המקרים הדבר נעשה ללא הצורך בפנייה והתערבות של בית המשפט.

תאונות דרכים בהן מעורב הולך רגל נפגע מביאות לרוב להגשת תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח וגם לקופת החולים של הנפגע. לצערנו, מסגרות אלו ידועות ככאלו שלא פעם מתעמרים ומקשים על נפגעי תאונות דרכים ובמיוחד במקרים בהם מדובר בהולך רגל שנפגע בתאונה.

במקרים בהם מתקיימת תאונת דרכים בה מעורב הולך רגל יתבקש הוא להתפנות לבית החולים על גבי אמבולנס. בהגיעו לבית החולים יתבקש הולך הרגל שנפגע להישאר לטיפול רפואי ממושך הכולל אשפוז עד אשר מצבו יתייצב וצוות הרופאים ייווכח לדעת שלא קיימת פגיעה רדומה ונסתרת שטרם התגלתה ואינה מביעה כרגע כאב פיזי בולט.

אלו שנפגעו בתאונת דרכים כהולכי רגל וסבורים הם שהפגיעה הינה מינורית וקטנה ההמלצה היא להתפנות באופן מידי למסגרת רפואית מוכרת. מרגע הפינוי ובכל בדיקה לה התבקשתם קיימת חשיבות רבה בשמירת כל הניירת המקורית אצלכם. אותה ניירת מהווה את האסמכתא והתיעוד הרפואי המלא אודות פגיעתכם ולרוב תשמש אתכם בשלבים מאוחרים יותר למול תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, חברת הביטוח, קופת החולים או כל גוף אחר.

אלו שנפגעו כהולכי רגל בתאונות דרכים יש ומומלץ לפנות לעורכי דין המתמחים בתאונות דרכים עבור הגשת תביעות פיצויים לחברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ועוד. חשוב כמובן לזכור שבמקרה של תאונת דרכים לא קיימת חשיבות לשאלה מי הוא האשם בתאונה, גם אם במקרה כזה או אחר האשם מצביע על הולך הרגל שיש והתרשל וחצה, למשל, את הכביש באופן פזיז ולא אחראי. הדבר שאותו יש לבחון הוא לא האשם אלא גובה הנזק שנגרם להולם הרגל. הוא הדבר שנבחן ושעל בסיסו ייקבע גובה הפיצוי.

חשוב לזכור כמובן שעל מנת שנוכל לזכות במלוא הפיצוי המגיע לנו יש לשתף פעולה באופן מלא עם עורך הדין המייצג אותנו. בנוסף, חשוב כמובן להתייחס לכל דרישה הנעשית מהגופים אותם אנו תובעים כמו גם מבית המשפט המטפל במקרה שלנו.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top