עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » עונשו של נהג חדש שמפר את המגבלות

עונשו של נהג חדש שמפר את המגבלות

עורך דין תעבורה מטפל בנהג חדש

הגדרה

על מנת להבהיר כיצד ומה תפקידו של עורך דין תעבורה המטפל בנהג חדש, יש להגדיר מיהו נהג חדש. על פי החוק נהג חדש הוא מי שמצוי בתקופה של השנתיים הראשונות לנהיגה מיום שבו קבל את הרישיון. רישיון נהיגה בדרגה B (נהיגה ברכב מנועי שמשקלו עד 3.5 טון) לא יינתן למי שטרם מלאו לו 17 שנים, ולמי שהורשע בשנה הקודמת לבקשת הרישיון בגין עבירת שימוש בסמים מסוכנים. במקרה זה הדבר נתון לשינוי לפי החלטת בית המשפט הדן בעבירה. להלן יפורטו המגבלות החלות על נהג חדש, מה עונשו במידה והפר אותן וכיצד עורך דין תעבורה מטפל בנהג חדש.

המגבלות החלות על נהג חדש

1. מלווה

על פי סעיף 12א1 ו- 12א2 לפקודת התעבורה הנהג החדש חייב לנהוג כשלצדו מלווה, בשלושה חודשים הראשונים מקבלת הרישיון. המלווה הוא נהג מעל גיל 24, שלו רישיון של 5 שנים לפחות, או נהג מעל גיל 30 שלו רישיון של לפחות 5 שנים. מקום המלווה- האם יהיה לצדו של הנהג או די בכך שישב מאחור- שנוי במחלוקת.

2. כמות נוסעים

מגבלה נוספת החלה על נהג חדש שטרם מלאו לו 21 שנים היא שהוא לא יסיע ברכבו יותר משני נוסעים. מגבלה זו לא חלה כאשר יישב לצדו מלווה.

יצוין כי כאשר מדובר בחייל או שוטר הנוהג לשם מילוי תפקידו והוא מחזיק ברישיון נהיגה מטעם צה"ל או המשטרה לא יחולו עליו המגבלות של נהג חדש כפי שפורטו לעיל.

עונשו של נהג חדש שמפר את המגבלות

במידה והנהג החדש הפר את המגבלות החלות עליו מטעם החוק, רישיונו ייפסל לתקופה של 3 חודשים לפחות. כמו כן ניתן להטיל פסילה מנהלית ל- 30 ימים ולהשבית את הרכב, עוד קודם המשפט בו יהיה מעורב עורך דין תעבורה המטפל בנהג חדש.

משפט התעבורה לנהג חדש

כאשר הנהג חדש עומד בפני משפט תעבורה, עליו להימנע מתשלום קנסות, כיוון שהדבר יוכח כהרשעה. כמו כן עליו לנסות לבטל את הדו"ח בעיקר עם הואשם בו באחת מעבירות התנועה שפורטו לעיל. עורך דין תעבורה מנוסה ומקצועי המטפל בנהג חדש ייבחן את כתב האישום ואת נסיבות המקרה כדי לזכות את הנהג או לפחית בעונשו.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top