עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עורך דין תעבורה » המלחמה בתאונות הדרכים

המלחמה בתאונות הדרכים

אחת הבעיות היותר כואבות הקשורות לנושא התעבורה ומעסיקות עורכי דין רבים היא תאונות הדרכים. הממונים על החינוך, התחבורה ואכיפת החוק פועלים רבות בנושא המלחמה בתאונות הדרכים, אך עדיין שיעור התאונות מדאיג. בגדול, קיימים שלושה גורמים להתרחשות תאונת דרכים: תקלות ברכב, נסיבות אובייקטיביות בדרכים והגורם האנושי. הגורם האנושי מתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: האחת, רשלנות וזלזול בחוקים,  והשנייה קשורה לטעויות אנוש שאין עליהן שליטה.

המלחמה בתאונות הדרכים

המלחמה בתאונות הדרכים מתפרשת על כמה מישורים: החל בלימודי נהיגה בבתי ספר תיכוניים והקמת משמרות בטיחות ע"י התלמידים בבתי הספר היסודיים, קורסי ריענון לבעלי רישיון, שינוי גיל לימודי הנהיגה וקבלת רישיון, חובה של נוכחות נהג מלווה, איסור הסעת יותר משני נוסעים על נהגים חדשים, על צעירים הרוכבים על רכב דו גלגלי נאסר להסיע אדם נוסף טרם מלאו להם שמונה עשרה כאשר נפח המנוע של רכבם הדו גלגלי לא עולה על 50 סמ"ק , ונהגים צעירים לא יכולים לבצע פינוי דירה בשל מס' הנוסעים ברכב הפינוי.

מעורבות בתאונת דרכים

אם חלילה היית מעורב בתאונת דרכים, חשוב מאד שתשיג אישור מהמשטרה כדי להגיש אותו לחברת הביטוח. אם לא היה צורך בהתערבות של המשטרה, יש לבקש את פרטי הנהג השני כגון: מספר תעודות זהות, מספר לוחית רישוי, פוליסת ביטוח, רישיונות רכב ורישיון נהיגה. רצוי לצלם את זירת האירוע, והיום אין זו בעיה, כאשר רוב האנשים הינם בעלי טלפונים סלולאריים המצוידים במצלמות. בנוסף, חשוב מאד להגיע לבית חולים ולשלול פגיעות פנימיות, גם אם אין חבורות ודימומים חיצוניים.

פניה לעורך דין

עורך דין מומחה ומנוסה בנושא תעבורה, ידאג למימוש זכויותיכם בעקבות תאונת דרכים. התנהלות עצמאית מול חברות הביטוח יכולה להוות מקור לתסכול ועגמת נפש, בשל העובדה שהן אינן ממהרות לשלם פיצויים ומנצלות את חוסר הידע של הנפגע. עורך דין מקצועי וממולח ידע לקצר תהליכים, וכיצד להתנהל במבוכי הסבך הבירוקרטי. הוא מכיר היטב את סעיפי החוק ויודע להשתמש בהם לטובתך.

למי מהמעורבים בתאונה כדאי לשכור שרותי עורך דין?

למעשה לשני הצדדים. הצד הנפגע יזדקק לסיועו של עורך הדין בהתנהלות הבירוקרטית מול חברת הביטוח ובתהליך המורכב של הגשת המסמכים הרבים הדרושים המצב כזה. מדובר בעיקר במקרים של פגיעות גוף שיכולות לגרום לירידה ביכולת התפקודית, באיכות החיים ובמצב הנפשי. גם הצד הפוגע זקוק לסיוע צמוד של עו"ד כדי לנסות ולהביא להפחתה משמעותית בענישה.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top