עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עורך דין תעבורה » עורך דין תעבורה מטפל בהפרעה לתנועה

עורך דין תעבורה מטפל בהפרעה לתנועה

בכדי להבין כיצד עורך דין תעבורה מטפל בהפרעה לתנועה, נקדים בהסבר על ההגדרה: הפרעה לתנועה. על פי  תקנה 71(1) לתקנות התעבורה הפרעה לתנועה היא במידה וחניית הרכב נעשית באופן שמפריע או מעכב את תנועת כלי רכב. אישום בעבירה זו תגרור קנס של 500 ₪, ו-4 נקודות חובה במשרד הרישוי. על פי החוק נהג שקבל דו"ח בגין הפרעת תנועה רשאי לפנות לבית משפט להשמיע את טענותיו, אם ישנן כאלו. כאן נכנס לתמונה עורך דין תעבורה.

עורך דין תעבורה יבחן את התנהגות הנהג שהובילה לאישום בהפרעה לתנועה. יש להבין כי במקרה של הפרעה לתנועה, לא כל התנהגות היא אכן תוגדר חוקית כהפרעה לתנועה. כך למשל במקרה בו הנהג האט את נסיעתו וגרם לעיכוב הנוסעים אחריו כיוון שדבר עם חברו מהנתיב שלידו, יזוכה ברוב המקרים. כך גם במקרה בו הנהג החנה את רכבו בצורה שחייבה את הנהגים הבאים לעבור לנתיב הצמוד, לא בהכרח שיורשע בהפרעה לתנועה.  גם במקרה בו הרכב נעצר ונדרש להזמין גרר שישלח אותו למוסך, או שבעל הרכב עוצר על מנת לבדוק את רכבו שארעה בו תקלה כגון התחממות המנוע, או עשן, אין הדבר מוגדר בחוק כהפרעה לתנועה.

ניתן לראות כי דו"ח של הפרעה לתנועה המצריך טיפול של עורך דין תעבורה ניתן במקרים רבים לנהגי מוניות החונים במקומות לא חוקיים, כגון: תחנת אוטובוס, לשם העלאת נוסעים. כמו כן הדו"ח ניתן במקרים בהם הנהג לא נוסע מהמקום בו הוא נמצא, וגורם לנהגים אחרים לנטות אל הכיוון השמאלי ולהאט. במקרים כאלה הדבר מסכן את התנועה, וייתכן בהחלט שהנהג יורשע על הפרעת תנועה.

האישום על הפרעה לתנועה יינתן בדרך כלל על הפרעה לתנועה במקומות הומי אדם, בדרך עירונית וכדומה. במקרה שבו כלי רכב יגרום להפרעה לתנועה, הוא יוזז משם על ידי שוטרי תנועה במטרה לאפשר תנועה זורמת של רכבים על הכביש.

במידה והנהג הואשם בהפרעה לתנועה, יבחן העורך דין תעבורהאת התנהגותו של הנהג, ראיות התביעה, השילוט במקום, אופן כתיבת הדו"ח, וכן הלאה. ניתן למצוא פעמים רבות בהן השוטר לא רשם את הדו"ח בצורה מסודרת, וכך לא ניתן להאשים את הנהג שקבל דו"ח כזה.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top