עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » מהו הליך גישור בגירושין ומדוע כדאי לפנות אליו.

מהו הליך גישור בגירושין ומדוע כדאי לפנות אליו.

אף אחד אינו אוהב למצוא את עצמו בליבו של סכסוך, במיוחד כאשר הצד השני הוא האדם שעד לפני זמן לא רב היה שותפו המלא לחיים. עם זאת, לא מעט זוגות עומדים בפני תהליך גירושין על כל הצער שבו. בניגוד לפרידות אחרות אשר בסופן אין רואים עוד את האדם שעימו היתה המחלוקת, בני זוג שמתגרשים צריכים יהיו לראות זה את זה ולתקשר עד סוף חייהם בגלל האוצר שהם חולקים (לרוב)- ילדיהם. לכן, בכדי להפוך את תהליך הגירושין למעט קל יותר ופחות  כבד, בנוסף לליווי של עורך דין גירושין, ישנה היום אופציה חלופית לקביעת הסכם הגירושין מלבד בין כותלי בית המשפט והיא גישור. מהו גישור? מיהו המגשר ומהן יתרונות השיטה?

מהו גישור?

גישור הוא כאמור הליך אלטרנטיבי להתדיינות רגילה בין כותלי בית המשפט. אם בבית המשפט הדיון מתנהל בין עורכי הדין של הצדדים ובני הזוג המתגרשיםכמעט ואינם מתקשרים זה עם זה, הליך גישור הוא למעשה שיחה בין שני הצדדים אשר מנוהלת על ידי המגשר שהוא בדרך כלל עורך דין גישור אדם שבא מעולם המשפטים, לרוב מתחום המשפחה ומכיר היטב את תחום הגירושין. בגישור דנים שני הצדדיםתוך הכוונה של המגשר אשר מקבל לפני כן את הרקע, את רצונותיו של כל אחד מהצדדים ואת הצרכים הקיימים. המטרה היא להגיע לפשרה שתהיה מוסכמת על שני הצדדים כך שלא יצא צד מנצח ומנוצח כפי שקורה לא מעט בביצוע התהליך בבית המשפט. הליך הגישור הוא תלוי ברצונם של הצדדים- אותו עורך דין גישור המשמש כמגשר לא ניתן לכפות את התהליך על הצדדים הדנים אלא רק להמליץ עליו.

יתרונותיו של הגישור

הגישור הופך את תהליך הגירושין, תהליך קשה בפני עצמו מבחינה רגשית, לתהליך נוח יותר. אפשרותם של שני הצדדים להביע אתעצמם, לבוא בדיון זה עם זה באופן מתורבת ומנומס תסייע להם רבות גם לאחר מכן להמשיך בקשר נורמלי זה עם זה. הדבר ישפר את חיי ילדיהם ויסייע להם להתגבר ביתר קלות על המשבר. בגישור כל צד יצטרך לוותר במידה מסויימת אך לא יקרה מצב שצד אחד יצא בידיים ריקות.

מהם חסרונות התהליך?

הגישור הוא כאמור תהליך שלא ניתן לחייב לבצעו. כל צד יכול לפרוש מן התהליך ו"לשבור את הכלים". נקודה נוספת היא שלא מדובר בתהליך משפטי כך שסיכום הגישור אינו קביל בבתי משפט. יש לחתום על הסכם משפטי המעיד על כך כי שני הצדדים הגיעו לעמק השווה בכל הנוגע לכל נקודות הסכסוך

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top