עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » דברים שחשוב לדעת על עברות תנועה בחו"ל

דברים שחשוב לדעת על עברות תנועה בחו"ל

דברים שחשוב לדעת על עברות תנועה בחו"ל

תיירים רבים שוכרים רכב לטיול בחו"ל על מנת לשמור על ניידות גבוהה ולעבור בין היעדים השונים בקלות ובמהירות. נסיעה ברכב חושפת את המרחבים תוך כדי תנועה ומסבה הנאה רבה לחופשה. הבעיה היא שבאזורים לא מוכרים יש לעיתים חוקים קצת אחרים ולא כולם מקדישים את תשומת הלב הנדרשת לכך. למשל, מגבלה שונה על מהירות, כללי עקיפה. אלה, יחד עם עברות גלובליות כמו אי ציות לתמרורים, נסיעה מעבר למהירות המותרת וכולי הן עברות, שבמידה ונתפסתם בשעת מעשה, גוררות סנקציות שעשויות להפוך לקנס כבד ואף לשלילת רישיון. חשוב מאוד להיות ערניים לנושא ומודעים לכך מראש – להקפיד על נהיגה בטוחה תחת הכללים של כל מדינה ותחת כללי התנועה הידועים.
אם בכל זאת אירע מקרה ותפסו אתכם על עבירת תנועה – שוטר או מצלמה – חשוב שתדעו מה מצפה לכם וכיצד עליכם לנהוג.

למה לשים לב בנהיגה בחו"ל
חשוב לנסות למנוע עברות תנועה ככל שניתן. בררו מראש אם יש תקנות תנועה ייחודיות לאותו אזור. למשל, במקומות שונים כאשר יש ירוק בפנייה שמאלה, צריך לשים לב שיש ירוק גם לתנועה שבאה ממול. עם זאת, לעיתים ניתן לפנות ימינה באדום במידה והשטח פנוי לחלוטין. היזהרו גם ממצלמות לאורך הדרך וממגבלה על מהירות אשר עשויה להשתנות מאזור לאזור. בכבישים בהם אינכם בטוחים מהי מגבלת המהירות כי אין תמרור ייעודי המציין זאת, נסו לנהוג בזהירות וביחס לתנועה. אם תשתמשו באפליקציה כמו WAZE תוכלו לקבל מושג טוב יותר על מגבלות כאלה ואחרות והתראות בזמן אמת.

עונשים אפשריים על עבירות תנועה
העונשים על עבירות תנועה משתנים ממדינה למדינה לפי החוקים המקומיים, אבל חשוב לדעת שגם אם נתפסתם לא בטוח שתקבלו עונש מידי. במקר למשל שלכדה אתכם מצלמת תנועה, יישלח אליכם קנס בדואר רשום הרבה זמן אחרי שתנחתו בארץ, יתכן אפילו פרק זמן של שנה.

מה עושים אם עברתם עברת תנועה?
חשוב לשלם חובות כספיים על דו"חות. אי תשלום גורר ריבית גבוהה וסנקציות עתידיות. כך למשל, יתכן שיזהו על פי רישום שעברתם עברת תנועה וימנעו מכם השכרת רכב באותה מדינה כאשר תשובו אליה. כאשר מדובר במדינה החברה באיחוד האירופי, למשל, עשויים "לתפוס" אתכם בכל מדינה אחרת של האיחוד ולמנוע מבעדכם לשכור רכב או לחילופין, לעכב אתכם בכניסה למדינה (בביקורת גבולות) עד שתשלמו את הקנס כולל ריבית גבוהה.

ייעוץ משפטי בעברות תנועה בחו"ל
בביצוע עברות תנועה בחו"ל, במיוחד בעברות חמורות שעשויות לגרור קנס כספי כבש, שלילת רישיון וכדומה, חשוב לפנות לעורך דין הבקיא במשפט בינלאומי אשר יוכל לבחון את החוקים התקפים לאותה מדינה ולייצג אתכם בהליך המשפטי. מומלץ לפנות לעורך דין בישראל שדובר את שפתכם ויוכל להנחות אתכם כיצד לנהוג נכון בתהליך לפי החוק המקומי המעניק שירותים כמו ייצוג משפטי במדינה הנדונה. שימו לב שאותו עורך דין או משפט עורכי דין יכול להעניק שירות הקשור לדיני המשפט המקומיים לרבות תביעות בינלאומיות, הליכים פליליים, ייעוץ וחוות דעת – כמובן בהתאם למדינה ועל פי העברה והעונש הצפוי על ביצוע של אותה עברה.

אל תיקחו סיכונים מיותרים, אינכם רוצים בגלל טעות כלשהי במהלך חופשה בחו"ל או נסיעת עסקים מעבר לים, לאבד את הרישיון, לשלם קנס גבוה מדי וכדומה. אם ניתן להציל את המצב, להקל בעונש או לפחות להבין מה האופציות הריאליות העומדות בפניכם בעת ביצוע עברות תנועה – פנו לעורך הדין הנכון וקבלו ייעוץ מקצועי בנושא.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top