עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » התגוננות בפני ההחמרה באכיפת חוקי התעבורה

התגוננות בפני ההחמרה באכיפת חוקי התעבורה

תאונות הדרכים התכופות והקורבנות הרבים מהן מזעזעים את כולנו, מצב זה דחף את הרשויות להגדרת מלחמה בתאונות הדרכים והביטוי של מלחמה זו הוא אפס סבלנות כלפי עברייני תנועה, עבריין תנועה יכול להחשב גם אזרח ישר, נורמטיבי ושומר חוק שבשל טעות בשיפוטו ברגע מהיר שחלף, או אי תשומת לב הופך באחת לעבריין שכול מערכת השיטור והשיפוט מפעילה עליו לחצים עצומים כדי להענישו. אזרח שומר חוק כזה מוצא את עצמו לפתע שאחריות פלילית מרחפת מעליו, אחריות שנושאת בחובה השלכות כלכליות כבדות, שלילת רשיונו לצמיתות ואף ריצוי תקופת מאסר בפועל. אזרח כזה שאינו מודע לכול דיקדוקי החוק וקפוא באימה שנגזרת ממצבו אינו מוכשר להציג את תיקו בצורה הבהירה והטובה ביותר בפני השופט, לשם כך דרוש לו עורך דין מנוסה ומיומן בדיני התעבורה, עורך דין מומחה לתעבורה.

ההשלכות

עורך דין מומחה לתעבורה מוכשר לבטא את מצבו של הלקוח שלו, את אי כוונתו ואת כאבו ולהביא למצב שבו בית המשפט לא יכריע לפי חומרת הדין המלאה אלא יבין, יחוס ויפעל כלפי הנאשם כבר -תיקון וראוי  להקלה בעונש. במידה ונפסק עונש כספי, כקנס או כפיצוי, ועל הנאשם להתחיל במשטר תשלומים בהם הוא לא מצליח לעמוד, מרחפת מעליו סכנת הפניה להוצאה לפועל, גוף זה יכול לעקל את רכושו של הנאשם, לפנות את המטלטלים ולשעבד נכסיו, הגוף יתחקה אחר רכוש הנאשם בדירתו, ובנכסיו השונים ואף יורה למערך גוביו לפשוט ולבצע פינוי ועיקול דירה, פינוי מחסנים ואף פינוי מקלט על מנת שהנאשם יחזיר חובו בערך רכושו המעוקל, כדאי למנוע תרחיש אימה זה ולהעזר בעורך דין המייצג על מנת שלפני אי העמידה בפסיקה יקבע לנאשם הסדר תשלומים נוח ככול האפשר.

העונשים

השלכות נוספות יכולות להיות שלילה לצמיתות של רישיון הנהיגה, זהו עונש חמור שאפשר להלחם בו בעזרת עורך דין טוב אלא אם עונש זה הוא כבר המתקה מפני עונש מאסר בפועל ואז אולי כדאי להחריש ולקבל את הדין. בדרך כלל ניתן לערער לאחר הפסיקה לערכאה גבוהה יותר מבית משפט השלום ולבקש ניהול משפט חוזר בבית המשפט המחוזי אצל שופט חדש. לא תמיד משתלם לפנות ולשכור שירותי עורך דין, במקרה ומדובר בהסתכנות בקנס כספי קטן כדאי להתמודד לבד משום שעמלת הטיפול בתיק שידרוש עורך דין תהיה גבוהה בהרבה, במקרה של אישום פלילי, חיוב בנקודות שיביא לשלילה, ואף הסתכנות באישום פלילי שבחובו הסתכנות בקנס גדול ואף מאסר בפועל – כדאי ורצוי להזר בעורך דין תעבורתי מקצועי.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top