עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » תביעות נזיקין » דיני תעבורה, דיני נזיקין ומה שביניהם

דיני תעבורה, דיני נזיקין ומה שביניהם

תאונות הדרכים שהפכו עם השנים למכת מדינה גובים מדי שנה מחיר יקר הן ברכוש והן בנפש. מאות אנשים נהרגים ואלפי אנשים נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים קטלניות בכבישי הארץ. מי שנפגע בכל תאונה שהיא לרבות תאונת דרכים זכאי להגיש תביעת נזיקין. דיני נזיקין מהווים חלק מן המשפט האזרחי ובשונה מתחומי משפט אחרים הם עוסקים בחיובים שנוצרו בעקבות נזק שנגרם. מספר מצבים שבגינם נגרם נזק לאדם יכולים לזכותו בפיצוי מכוח דיני נזיקין: תאונות, רשלנות, תקיפה, לשון הרע, מטרדים ועוד.

חוקים סבוכים

דיני תעבורה  מכילים חוקים רבים ותקנות רבות והם תחום משפטי חשוב ביותר משום שאכיפה טובה שלהם יכולה להציל חיים של אזרחים רבים. אכיפת דיני תעבורה נעשית על ידי משטרת התנועה שבשנים האחרונות מקצה כוח אדם רב לאכיפתם במטרה למנוע עד כמה שניתן את תופעת תאונות הדרכים בישראל. עבריין תעבורה שנתפס בישראל יישפט בבית משפט תעבורה  שהוא מהעמוסים ביתר בישראל ולמי שמובא להישפט בפניו אין פרופיל עברייני ייחודי. כל אדם כמעט עלול למצוא עצמו מואשם בבית דין לתעבורה בגין עבירת תנועה כזו או אחרת.

הרתעה

בניסיון למנוע או לצמצם עד כמה שאפשר את תופעת תאונות הדרכים בישראל, חוקי התחבורה החמירו וגם אכיפתם הפכה בשנים האחרונות נוקשה יותר. נהיגה בשכרות למשל תגרור עונש של שנתיים שלילת רישיון וגם קנס כספי. שוטר רשאי כיום לערוך בדיקה למדידת כמות האלכוהול בגופו של אדם גם אם אין חשד סביר שמדובר באדם שמבצע עבירה של נהיגה בשכרות.

שיקול הדעת של שופטים

העובדה שלשופטים אין אפשרות ממשית להקל בעונש, ואם מצאו לנכון לעשות זאת עליהם לנמק זאת בגזר הדין, הביאה למצב שבו עורך דין תעבורה שמייצג עבריין שנהג תחת השפעת אלכוהול יעשה כל מה שניתן כדי למנוע קיומו של משפט למשל על ידי עסקת טיעון. בנוסף עורך דין תעבורה שבקיא בחקיקה יכול למצוא "חורים" בכתב האישום וכך להביא לביטול המשפט.

שמרו על החוק

לסיכום, דיני תעבורה לא נכתבו בלי סיבה. מטרתם היא הצלת חיים ומניעה של פגיעות מיותרות. זכרו זאת כאשר אתם עולים על הרכב לנסיעה בכבישים ושמרו על חוקי התעבורה.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top