עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עורך דין תעבורה » תמרורים ורמזורים ועורך דין תעבורה

תמרורים ורמזורים ועורך דין תעבורה

חובת ציות לתמרורים ורמזורים

בכדי להבין את הקשר בין תמרורים ורמזורים ועורך דין תעבורה, נקדים ונבהיר כי ישנה חובה חשובה על הנהג, והיא חובת ציות לתמרורים ורמזורים. כאשר הנהג אינו מציית לתמרורים מורים, לסימנים על הדרך ולתמרורים מכוונים- רמזורים- הדבר מהווה עבירת תנועה. יחד עם זאת במידה וישנה הוראה אחרת מהשוטר, אף שהיא סותרת את הוראת התמרור- היא גוברת.

ענישה במקרה של אי ציות לתמרורים ורמזורים

נהג שאינו מציית לתמרורים ורמזורים, יקבל בהתאם לחומרת המעשה קנס או זימון לבית המשפט. כמו כן יירשמו לחובתו נקודות במשרד הרישוי, שעלולות להוביל עם הזמן לשלילת רישיונו.

זיכוי של הנהג על ידי עורך דין תעבורה

על מנת להביא לזיכוי של הנהג במקרה של אי ציות לתמרורים ורמזורים, דרושה התערבות של עורך דין תעבורה. כך למשל קובעת תקנה 22 לתקנות התעבורה כי במידה ויוכח שהתמרור הוצב או סומן או נקבע לא בצורה חוקית. עורך דין תעבורה יבחן את המקרה על כל צדדיו, ויבדוק גם את אופן הצבת התמרור והאישור שלו על ידי הרשות המתאימה.

חובת הציות לרמזורים

סדר הציות לתמרורים ולרמזורים הינו (לפי הסדר): שוטר- רמזור- תמרור. לכן, במידה ומוצב במקום רמזור, ההוראה שהוא נותן (|למעט אור צהוב מהבהב) גוברת על כל תמרור אחר.

ענישה במקרה של אי ציות לרמזורים

הקנס הצפוי לנהג שעובר ברמזור אדום הינו 1,000 ₪, מלבד זאת העבירה שבצע גוררת 10 נקודות לחובתו במשרד הרישוי. במקרה של אי מתן זכות קדימה באור צהוב מהבהב, ירשמו לחובת הנהג 8 נקודות במשרד הרישוי. לעבירת התנועה של אי ציות לרמזורים, ישנן שני סוגי אכיפה: נוכחות שוטר ותיעוד באמצעות מצלמות אלקטרוניות המוצבות בדרך. כאשר השוטר שמבחין בנהג הנוסע באור אדום ורושם לו דו"ח במקום האירוע, והמצלמה קולטת את הנהג ומתעדת את נסיעתו באור אדום.

זיכוי הנהג על ידי עורך דין תעבורה

ישנם מצבים בהם ניתן לבטל את הדו"ח שניתן על ידי השוטר, הדבר ייעשה על ידי עורך דין תעבורה. עורך דין תעבורה מקצועי יבחן את הגרסה של הנהג, אופן רישום הדו"ח, שדה הראיה ועוד. במידה וגרסתו של הנהג העולה מכל אלה הינה אמינה הדבר יוביל לזיכוי של הנהג. גם דו"ח על נסיעה באדום כפי שנקלט בעיני המצלה, ניתן לביטול. במקרה זה יבדוק עורך דין תעבורה האם מדובר בהעתק אמין של הצילום, האם הצילום נעשה בהתאם לתקנות ועוד.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top