עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » מהי נהיגה בשכרות ומהן השלכותיה?

מהי נהיגה בשכרות ומהן השלכותיה?

נהיגה בשכרותבשנים האחרונות תופעת נהיגה בשכרות הפכה נפוצה יותר ויותר ומשום כך היא גובה מחיר דמים יקר וגורמת לאסונות רבים על הכבישים. לאור זאת, חדשות לבקרים מחוקקת הכנסת חוקים חדשים נגד מי שמואשם בעבירה זו וגם בחוקים התנועה הקיימים מתקנים תקנות חדשות ומחמירות, הכל כדי לספק הרתעה בפני הנהגים ולמנוע עד כמה שניתן את התופעה העבריינית של נהיגה בשכרות.

מי נחשב שיכור?

דיני תעבורה בישראל קובעים שכדי שאדם ייחשב שיכור עליו לעמוד באחד או יותר מהמאפיינים הבאים: שתיית משקה משכר בזמן נהיגה או בשעה שהוא אחרי על הרכב, מי שבגופו נמצאה כמות גדולה של סמים או תחליפי סמים, או מי שנמצא בגופו אחוז אלכוהול גבוה מהאחוז המותר על פי חוק.  נהג שעונה על אחד או יותר מהקריטריונים הללו נחשב נהג שיכור והא צפוי להיענש על פי העונשים הקבועים בחוק.

דאגו לייצוג

חשוב לציין שנהיגה תחת השפעת אלכוהול מהווה עבירת תנועה פלילית בפני עצמה גם אם בפועל לא אירעה תאונת דרכים. מי שנתפס נוהג בשכרות יועמד למשפט בבית דין תעבורה ויישפט לפי דיני תעבורה. מומלץ לאדם כזה לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה שמתמצא בחוקים הסבוכים ובתקנות ויכול לספק לו ייצוג הולם. עורך דין תעבורה יכול לאתר פרצות בכתב האישום או להגיע לעסקת טיעון עם התביעה וכך להימנע ממשפט.

נזיקין

בשונה מדיני תעבורה ששייכים לתחום הפלילי, במסגרת דיני נזיקין אדם שנפגע בגופו או ברכושו במהלך תאונה בין אם מדובר בתאונת דרכים או תאונת עבודה, גם אם הוא אשם בתאונה וגם אם לא יכול לתבוע פיצוי. דיני נזיקין אינם עוסקים בכוונה של האדם אלא בתוצאה ומטרתם לפצות אדם שנפגע בגין נזק שנגרם לו.

זהירות בכביש

אם לסכם את הדברים, הרי שכנראה שלא ניתן למנוע את תופעת תאונות הדרכים לגמרי. מה שכן ניתן לעשות הוא לנסות למזער ולצמצם אותה ככל שניתן וזוהי אחריות משותפת לכלל הנהגים. נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא סכנה של ממש. לא רק תשתית כבישים טובה יותר ושילוט בהיר יותר יסייעו בכך, אלא גם התנהגות אחראית יותר מצד הנהגים והימנעות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

חיפשים אחרונים:

  • נהיגה בשכרות חוק 2012 (34)
  • נהיגה בשכרות חוק חדש (19)
  • חוק נהיגה בשכרות 2012 (17)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top