עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » תאונות ילדים תלמידים

תאונות ילדים תלמידים

תאונות תלמידים הם דבר שבשגרה במחוזותינו וחלקן אף מסתיים בפציעות מורכבות שגורמות לנכויות ולנזקים בלתי הפיכים. ככלל ילדים הם עם שנמצא בתנועה ובפעילות מתמדת ולא תמיד מקפידים הם להקדיש תשומת לב מרבית לאמצעי זהירות נדרשים.

מרבית תלמידי ישראל מבוטחים במסגרות מוסדות הלימוד על פי חוק והאחריות לביטוח שלהם מוטל על הרשות המקומית. בתחילת שנת הלימודים נרכשת פוליסת ביטוח כללית וההורים משלמים עבור ילדיהם את חלקם בה במסגרת אגרת החינוך. פוליסת ביטוח זו מכסה את הילדים גם מחוץ לכותלי בית הספר, בבית ובכל מקום כולל בחו"ל, אך למרות זאת הורים רבים אינם תמיד מודעים לכיסוי הנרחב. במקרה של פגיעה בילד מחוץ לשעות פעילות בית הספר, יכולים ההורים לתבוע את חברת הביטוח לקבלת פיצוי כאשר הפיצוי נחלק לפיצוי ביטוחי ופיצוי נזיקי. עורך דין המתמחה בתחום יכול לייעץ לכל הורה בכל אירוע והייעוץ יוביל לניצול זכויות מקסימאלי, כך יידע ההורה שניתן לתבוע את חברת הביטוח עצמה ובנוסף, את הגורם לתאונה.

תאונות קורות…

תאונות רבות מתרחשות במוסד הלימודים עצמו והאחריות על שלום ובטחון התלמידים מוטלת בראש וראשונה על צוותי בית הספר ובכלל זה ההנהלה והמורים. אחריות זו מעוגנת בחוזר מנכ"ל משרד החינוך ומשום כך בית הספר חייב לדאוג להתקנת אמצעי בטיחות ולניהול תקין של כל המערכות בשטחו. ישנם מקרים בהם הילד נפגע במקום אחר ולא במסגרת פעילות בית ספרית ומתברר כי קיים כשל או ליקוי במבנה מסוים, במערכות החשמל שלו, בתפקוד עובדיו או כל כשל אחר אשר גרם פגיעות גופניות או נפשיות לילד הנפגע. לרוב עורך דין ימליץ לתבוע גם את הגורם הזה אם יש הוכחות נסיבתיות לקשר בין הרשלנות הזאת והפגיעה.

אז מה עושים?

פוליסות הביטוח השונות כוללות לרוב פיצוי אשר ניתן למקרים של נכות זמנית, נכות קבועה או חלילה מוות. תשלומי חברת  הביטוח ניתנים עבור ימי אשפוז, ניתוחים, טיפולי ושבירת שיניים וכדומה.

במקרים בהם חברת הביטוח מנסה להתנער מאחריותה, מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין המתמחה בתאונות תלמידים אשר בקיא ובעל ניסיון בתחום. עורך הדין יבחן את הסיכויים לזכייה בתביעה ועל פיהם ימליץ על התקדמות בהליך. לרוב עורך הדין ינסה תחילה להשיג סיכום מחוץ לכותלי בית המשפט אך במידה ולא יצליח בכך הוא יכין תביעה נגד חברות הביטוח. תהליך התביעה מורכב, ולרוב, נעשה מול סוללת עו"ד מקצועיים המגנים על חברות הביטוח. עורך הדין התובע חייב להיות מנוסה בהליכים מסוג זה, בעל ידע וחד מאוד. בין היתר יצטרך להמציא אישורים רפואיים ואחרים הכרחיים לטובת ניהול התיק ביסודיות והצלחה בבית המשפט עד לזכייה

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top