עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » תאונות דרכים בישראל – מה הקשר לנהיגה בשכרות

תאונות דרכים בישראל – מה הקשר לנהיגה בשכרות

נהיגה בשכרותבמהלך השנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר תאונות הדרכים שקורות בכבישים בישראל וכתוצאה מכך חלה גם עלייה במספר הנפגעים בנפש במסגרת תאונות דרכים. תופעת הקטל בכבישים כוללת גם מצבים שבהם כלי רכב אחד פוגע בכלי רכב אוחר, גם מצבים שבהם כלי רכב פוגע בהולך רגל וגם מצבים שבהם מסיבה כלשהי מאבד נהג את השליטה על הרכב ונפגע.

מצב הכבישים

למרות טענות חוזרות ונשנות מצד חלק מהנהגים, לא ניתן לומר שהסיבה העיקרית לתאונות הדרכים היא העלייה במספר כלי הרכב שנעים מדי יום על הכבישים בישראל משום שבמקביל נעשים עבודת שיפור של תשתיות הכבישים, נהגים מחויבים בקורסי נהיגה מונעת וגם דיני התעבורה נאכפים בישראל בצורה קפדנית יותר לעומת העבר.

הסיקור בתקשורת

למרות העובדה שמדי שנה נהרגים למעלה מארבע מאות בני אדם וזהו אחד מגורמי התמותה העיקריים בישראל, הנושא עולה לדיון בסדר היום הציבורי רק בשעה שמתרחשות כמה תאונות דרכים קטלניות בטווח של זמן קצר יחסית.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

על פי נתונים שנבדקו, תאונות דרכים רבות קורות עקב נהיגה בשכרות.  הסיבה לכך היא שבעת שכרות חלה האטה של עשרות אחוזים במהירות תנועות הגוף ושיקול דעתו של הנהג משתבש. ברור לכל כי נהיגה בשכרות אינה מומלצת כלל וכלל בשל הסכנה בגרימת תאונת דרכים. לתופעה זו יש גם השלכות חוקתיות שכדאי לדעת מהן.

סמכות המשטרה

לאור העובדה שנהיגה בשכרות הפכה נפוצה יותר בשנים האחרונות ומשום שמדובר באחד הגורמים המשמעותיים לתאונות דרכים, המחוקק מחמיר במיוחד עם מי שמואשם בנהיגה בשכרות. דיני התעבורה כיום מאפשרים לשוטר לערוך בדיקת שכרות גם ללא הוכחת חשד סביר לכך שמדובר בנהג שיכור. דיני התעבורה קובעים בחוק עונש שלילת רישיון של שנתיים למי שהורשע בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, ואם אדם מורשע בעבירה זו פעם שנייה דינו ארבע שנות שלילה.

עורך דין תעבורה

ההמלצה החד משמעית אפוא היא להימנע מנהיגה תחת השפעת אלכוהול, ובכל מקרה אם נעצרת לבדיקת שוטר כדאי לשתף פעולה. אם הואשמת ב נהיגה בשכרות כדאי לך לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה שינסה להביא לזיכוייך או לפחות ינסה להקל בעונש.

חיפשים אחרונים:

  • תאונות דרכים אלכוהול (25)
  • תאונות דרכים בישראל (19)
  • כתבות על תאונות דרכים בהשפעת אלכוהול (13)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top