עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » מה זה עורך דין תעבורה ולמה זה טוב ?

מה זה עורך דין תעבורה ולמה זה טוב ?

עורך דין תעבורהעורך דין תעבורה הוא עורך דין שמתמחה בתחום התעבורה בישראל ומכיר את דיני התעבורה על בורים. חוקי התעבורה בישראל הם מורכבים וסבוכים וכוללים חוקים, פקודות ותקנות. הענישה הקיימת בגין עבירות תנועה כוללת בין השאר קנסות, דוחו"ת, שלילת רישיון ומאסר בפועל בבתי כלא. קיימת גם שיטת הנקודות שנהגים רבים מדברים בגנותה, אולם שיטה זו הוכיחה לאורך השנים את יעילותה במניעת עבירות תנועה. עבירות תנועה קשות ביותר יגררו לעתים נדירות שלילת רישיון נהיגה לצמיתות.

הקטל בכבישים

בשל העובדה שבישראל נהרגים מדי שנה כארבע מאות איש בתאונות דרכים ואלפים נפצעים זוכה הנושא להד תקשורתי נרחב, בעיקר כאשר מתרחשות כמה תאונות קטלניות במיוחד בטווח זמן קצר. זו הסיבה שבגינה בשנים האחרונות לא רק החקיקה הפכה נוקשה יותר אל גם הענישה. במטרה למנוע ביצעו עבירות כמו נהיגה בשכרות יכול כיום שוטר לערוך בדיקה למדידת כמות האלכוהול בגופו של נהג גם אם לא התעורר חשד סביר לכך שמדובר בנהג שיכור.

הענישה

גם הענישה הפכה מחמיר במיוחד ומי שהורשע בעבירת נהיגה בשכרות צפוי לשנתיים של שלילת רישיון ובנוסף יהיה עליו לשלם קנס כספי. מי שיורשע בעבירה זו פעם שנייה דינו ארבע שנות שלילה. משום שאין לשופטים כמעט מרחב תמרון עליהם לגזור את העונשים הקבועים בחוק ואם מצאו לנכון להקל בעונש עליהם לנמק זאת בפסק הדין.

שאלת הייצוג

לאור העובדות שציינו, מומלץ ביותר למי שעבר עבירת תנועה לפנות ולקבל ייצוג מטעם עורך דין תעבורה. הדבר נכון לא רק במקרים שציינו לעיל אלא גם במקרים נוספים שבהם דרוש מישהו שמכיר את דיני התעבורה בצורה מעמיקה ולכן הוא יכול לספק ייצוג הולם. במקרה שמשרד הרישוי למשל ימצא לנכון לשלול את הרישיון בשל מה שמכונה "אי התאמה אישיותית", יכול עורך דין מנוסה להפוך את הקערה ולשנות את האבחנה של "אי התאמה אישיותית".

שמירה על החוק

לסיכום חשוב מאד לשמור על דיני תעבורה ולנהוג על פי חוק. לא רק כדי להימנע מדו"חות, קנסות או חלילה מאסר אלא גם ובעיקר כדי למנוע מוות מיותר ופגיעות שונות. אם כבר ביצעתם עבירה כלשהי דעו שיש עורכי דין שיכולים לסייע לכם מול בתי במשפט ומול משרד הפנים ולייצג אתכם נאמנה.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top