עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » אי ציות לתמרורים

אי ציות לתמרורים

על פי החוק מוטלת על הנהג חובת ציות לתמרורים שבדרך. התמרורים כוללים: תמרורי הוריה, תמרורי הכוונה- רמזורים וסימנים המסומנים על פני הדרך. כאשר הנהג לא ציית לתמרורים הללו הדבר נחשב לו לעבירת תנועה, ובמקרים מסוימים יהיה עליו להיעזר בעורך דין תעבורה. על פי תקנה 22 (ב) לתקנות תעבורה- הוראת הרמזור (למעט אור צהוב מהבהב) גוברת על ההוראה של כל תמרור אחר. יחד עם זאת במידה ויש הוראה אחרת משוטר, שעשויה להיות מנוגדת להוראת התמרור היא גוברת ויש לציית לה. על פי תקנה 64 (ה) במקרה של אור צהוב מהבהב על הנהג להאט את הרכב עד לעצירה מוחלטת ולתת זכות קדימה לכלי רכב אחר או להולכי רגל.

העונש על אי ציות לתמרורים יינתן לפי חומרת העבירה. במידה והעבירה נחשבת לקלה יותר יוטל על הנהג לשלם קנס בלבד, אך באם העבירה נחשבת ליותר חמורה הוא יזומן לבית המשפט ובמקרה זה יהיה עליו להיעזר בעורך דין תעבורה. בנוסף לעונש שיקבל הנהג יירשמו לעיתים נקודות חובה במשרד הרישוי על פי שיטת הניקוד. כך לדוגמא: נהג שעבר ברמזור אדום צפוי לקבל קנס בגובה 1,000 ₪, בנוסף לכך יירשמו לחובתו 10 נקודות במשרד הרישוי. על אי מתן זכות קדימה באור צהוב מהבהב יירשמו לחובתו 8 נקודות.

לחוק אי ציות לתמרורים צורות אכיפה שונות. במקרה ששוטר מבחין בנהג שנוסע באור אדום הוא ירשום לנהג דו"ח במקום. צורת האכיפה השכיחה יותר בעברות רמזור היא תיעוד בעזרת מצלמות אלקטרוניות שמוצבות בדרך. כמו כן, יכרוז השוטר באמצעות רמקולים מוגברים לנהג שיעצור.

ישנם מקרים בהם למרות העובדה שהנהג לא ציית לתמרורים, הוא יזוכה מכל אשמה. כך למשל קובעת תקנה 22 לתקנות תעבורה כי אם יוכיח הנהג שהתמרור הוצב, סומן או נקבע שלא כדין סביר להניח שיזוכה. לשם כך יש צורך להיעזר בשרותיו של עורך דין תעבורה מקצועי. עורך דין תעבורה יבחן את אופן הצבת התמרור ואת אישורו. הידע הרב והמומחיות שיש לעורך דין תעבורה עשויים להביא במקרים רבים לזיכוי הנהג. כמו כן גם אם הנהג נכנס לצומת באור אדום, בעזרת עורך דין תעבורה ניתן לבטל אף את דו"ח זה. עורך דין תעבורה יברר את גרסת הנהג, אופן רישום הדו"ח, שדה הראיה במקום ועוד. במידה ותוצג במשפט גרסה הגיונית ואמינה של הנהג, סביר להניח כי הוא יזוכה. גם במקרה של דו"ח המבוסס על צילום, עורך דין תעבורה עשוי לבטלו. במקרה זה הוא יבדוק הם הצילום הינו אמין, האם הוא נעשה על פי התקנות ועוד.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top