עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » מידע חשוב » מה היא רמת האלכוהול המותרת בדם?

מה היא רמת האלכוהול המותרת בדם?

מי מאתנו לא היה בסיטואציה – אחרי ערב שתייה עם חברים אנחנו מתחילים לתהות עם עצמנו כמה כוס הבירה האחרונה או כוס הקוקטייל הנפלא ששתינו הולכים להשפיע על הנהיגה שלנו? מה היא רמת האלכוהול המותרת בדם על פי חוק ושיאפשר לנו לחזור בריאים ושלמים הביתה.

למרות שהוא משפיע על כולנו באופן שונה, לאלכוהול מיוחסות השפעות רבות שתקפות לכולם והן שהופכות את הנהיגה בכביש תחת שכרות לחסרת אחריות ומסכנת חיים. הסיבות הם רבות, אך העיקריות הן בגלל הראייה שנהיית מטושטשת, תגובות איטיות יותר, ירידה בריכוז, הארכת תגובה וזה קורה גם תחת השפעת אלכוהול יחסית נמוכה! כל זה ועוד יוצר פצצה מתקתקת על הכביש שעלולה לסכן את סביבת הנהג השיכור ואת עצמו.

קשה מאוד להגדיר את ריכוז מרת האלכוהול המותרת לשתייה עפ"י נהיגה כיוון שהוא תלוי בגורמים אישיים רבים כמו משקל, מין, קצב פירוק חומרים ועוד, אבל העצה המועילה ביותר במקרים אלה – אם יש ספק אין ספק. אם יש לך ספק קטן שמתעורר לגבי המסוגלות שלך או של אדם אחר לנהוג על אחריותך להעביר את המפתחות של הרכב לאדם שלא שתה בכלל.

במידה ואתם בכל זאת בוחרים לנהוג תחת השפעת אלכוהול ועוצר אתכם שוטר, הדרכים החוקיות כיום לבדיקת אחוז האלכוהול בגוף מתבצע דרך בדיקת דם או באמצעות ה"ינשוף" מכשיר את בודק את רמת האלכוהול הננשף לתוכו. מצב נהיגה בשכרות על פי החוק בישראל מוגדר כנהיגה תחת השפעת אלכוהול שנמצא בריכוז של כ-חצי אחוז לליטר דם או מעל 240 ק"ג אלכוהול לליטר אוויר שננשף בבדיקה. כמו כן, במידה ואתם או חבר שלכם מועמד לדין באשמת נהיגה בשכרות אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיו של עורך דין לתעבורה שכן הוא במקרים רבים יוכל להפחית משמעותית את הענישה שנאשם צפוי לקבל.

על פי חוק נהג שהורשע בעבירה נהיגה בשכרות דינו בנוסף לכל עונש אחר עומד על פסילה לתקופה שלא תפחת משנתיים, כמו כן, אם הנהג הורשע בעבר בעבירת שכרות תקופת הפלה לא תפחת מארבע שנים. בית המשפט יכול להורות על תקופת פסילה קצרה יותר וזאת לפי נסיבות מיוחדות, בנוסף, אם מגיעים הצדדים להסדר טיעון, סעיף האישום מנהיגה בשכרות מתוקן לנהיגה תחת השפעת אלכוהול – עבירה עם עונש מינימום של שלושה חודשי פסילה.

לסיכום, מעבר לסיכון הרב האפשרי לסביבה ולנהג עצמו כשמדובר בנהיגה תחת שכרות חלה החמרה בענישה באופן ניכר בשנים האחרונות.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top