עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » מד לייזר – ממל"ז

מד לייזר – ממל"ז

מד לייזר

מכשיר ידני שבמרחקים מסוימים חייב להיות על חצובה, לפחות כך נכתב בהוראות היצרן, המכשיר פועל באמצעות שיגור קרן לייזר לרכב המטרה. קרן הלייזר חוזרת אל המקלט שבמכשיר, אשר מתרגם את נתוניה הן למהירותו של הרכב והן למרחק ממנו נקלט הרכב.
מכשיר הלייזר כאמור ידני, והוא בשימוש המשטרה בדרכים עירוניות ובין עירוניות. המכשיר אינו מצלם את הרכב הנמדד, והשוטר עוצר את הנהג, הנוהג במהירות מעל המותר בחוק, במקום. וחייב להראות לו את המהירות שנמדדה, וממנה יש להפחית 5 קמ"ש.
המכשיר הינו כלי פופולארי לאכיפה, ומשמש מכשיר יעיל לכתיבת דוחות.

יש לציין כי בארץ המכשירים שבשימוש הינם ישנים מאוד, הם בשימוש של כ-15 שנה ויותר, לא כוילו במעבדה בעלת תו תקן, ולכן אינם אמינים כלל, כל מכשיר שמתקלקל מיד יוצא משימוש, מאחר ואין חלקי חילוף לתקן את המכשירים, בנוסף לכך, לאחרונה הוזמנו ע"י המשטרה כ-20 מכשירי ממל"ז חדשים , בעלות של 270,000 ₪, שיכנסו לשימוש לאחר אישורם עפ"י חוק, ואחרונה עקב תקיפת המכשירים ע"י עוה"ד המומחים לדיני תעבורה, החליטו במשטרת ישראל להעביר את המכשירים החדשים תחת תו התקן של מכון התקנים הישראלי.

מדידת הממל"ז אינה מדויקת – זאת נקבע ע"י בית המשפט, יש לו טווח סטייה של 5 קמ"ש, כאמור אותם יש להפחית מהמהירות המופיעה על הצג.

על מפעיל הממל"ז לבצע 4 בדיקות : בדיקה עצמית, בדיקת תצוגה, בדיקת תיאום ובדיקת כיול, את פרטי הדו"ח, את מרחק המדידה, את תנאי השטח ועוד.
לאחרונה קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי מאחר והמשטרה אינה מכיילת את מכשיר הממל"ז אין להסתמך על קביעותיו לצורך הרשעה בבית המשפט.
בכל מקרה בו ניתן דו"ח מהירות ו/או הזמנה לדין נוכח בדיקת הממל"ז מומלץ מאוד לנסות ולערער את אמינות המדידה. על התביעה להוכיח שהמכשיר כוייל, פעל בצורה תקינה, הופעל על ידי מפעיל מיומן בצורה נכונה ובתנאי שטח מתאימים. לא פעם, תנאים אלה אינם מתקיימים.
חשוב לדעת לאחרונה נקבע ע"י מספר בתי משפט לתעבורה, כי משטרת ישראל איננה מכיילת את המכשירים למדידת מהירות ולכן אין להסתמך עליהם להרשעה פלילית.

עוד נקבע, כי רשות הדורשת מאזרחיה לנהוג ע"פ דין,חייבת לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי שתוצאות המדידות תהיינה אמינות ומדויקות, ברמת הדיוק האפשרית הגבוהה ביותר, ואם כיול תקופתי של מכשיר מדידה הינו אמצעי נוסף להבטחת אמינות תוצאות המדידה, מחובתה של הרשות לעשות כן.

 

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top