עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » עורך דין תעבורה » נתפסת באי מתן זכות קדימה – אתה צריך עורך דין תעבורה

נתפסת באי מתן זכות קדימה – אתה צריך עורך דין תעבורה

על מנת להבין מהו תפקידו של עורך דין תעבורה בטיפול באי מתן זכות קדימה, נקדים בהסבר על מתן זכות קדימה. התמרורים המחייבים את הנהג במתן זכות קדימה הם: 64 ו63, ויש להבחין בניהם:

אי עצירה

מלבד מתן זכות קדימה, תמרור 64 ("עצור") אף מחייב את הנהג בעצירה מוחלטת לפי הקו המסומן ללא קשר לתנועה. במידה ולא מסומן קו עצירה, הנהג יעצור במקום עם שדה ראיה רחב דיו כדי להבחין בתנועה בדרך החוצה.

עונש על אי עצירה וטיפול של עורך דין תעבורה

במידה והנהג לא עצר עצירה מוחלטת בתמרור "עצור", אך מאידך הוא לא שלל את זכות הקדימה, הוא ייקנס בסכום של 250 ₪. בנוסף לכך עבירה זו תחייב אותו ב-4 נקודות חובה במשרד הרישוי. יחד עם זאת, עורך דין תעבורה מקצועי יוכל להביא לזיכוי הנאשם על פי בדיקת גורמים שונים, כגון: שדה ראייתו של השוטר וקשר העין שלו עם הרכב, האם היה רכב נוסף שעמד לפני הנאשם, וכן הלאה.

חובת מתן זכות קדימה

מתן זכות קדימה הינה חובה החלה על הנהג במקרים הבאים:

בצומת שבו הוצב תמרור 63 על הנהג לתת זכות קדימה לכל כלי הרכב בדרך החוצה.

בצומת שבו הוצב תמרור 64 על הנהג לתת זכות קדימה לכולם ולעצור עצירה מלאה (אם התמרור מופיע בצד שמאל הוא מתייחס רק לפונים שמאלה.)

בצומת ללא תמרורים, על הנהג לתת זכות קדימה לרכב הבא מימין.

בצומת ללא תמרורים, אם הנהג פונה שמאלה עליו לתת זכות קדימה לרכב במצד ימין וממול.

חשוב להבין כי כאשר לא נותנים זכות קדימה פוגעים ב: כיוונו ו/או מהירותו של הנהג שבא. מתן זכות מאפשרת לרכב אחר להמשיך באותה מהירות נסיעה ובאותו קו כיוון נסיעה. על פי תקנות התעבורה: בתמרור המורה על מתן זכות קדימה, חלה חובה על הנהג למלא אותה, ואסור שבנסיעתו הוא יגרום לרכב אחר סטייה ממסלולו, או שינוי של מהירותו.

עונש על אי מתן זכות קדימה וטיפול של עורך דין תעבורה

על פי חוק, נהג שלא נתן זכות קדימה, מכל סיבה שהיא, מוזמן למשפט. בנוסף לכך, רישיונו עלול להיפסל מנהלית. אם בסיום המשפט יורשע הנהג, הדבר יגרור לחובתו 10 נקודות במשרד הרישוי. על מנת לזכות את הנאשם יבדוק עורך דין תעבורה המטפל באי מתן זכות קדימה את הגורמים הבאים: מהלך הכניסה לצומת, פרטי הדו"ח, המרחק בין השוטר לרכב, עדויות, ועוד.

חיפשים אחרונים:

  • אי מתן זכות קדימה עונש (25)
  • אי מתן זכות קדימה בצומת (13)

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top