עורך דין תעבורה, נהיגה בשכרות, דיני תעבורה - אתה בידיים טובות!

אתה נמצא כאן: ראשי » דיני תעבורה » רישיון נהיגה – חלום או סיוט ?

רישיון נהיגה – חלום או סיוט ?

כולנו זוכרים את הפעם הראשונה שקיבלנו מההורים את המפתחות לרכב המשפחתי לנסיעה הראשונה לאחר קבלת רישיון הנהיגה. ההרגשה הנפלאה של החופש והעצמאות שנחתה עלינו היא ממש משכרת וגורמת לנו לחוש בוגרים ואחראיים. רגע אחד… האם אנחנו באמת בוגרים מספקי כדי לנהוג בכלי רכב? האם ההכשרה שקיבלנו היא מספקת ואנו יכולים לנהוג בכביש בביטחון מלא? התשובה היא לא ולא.

ניסיון לא תמיד מספיק

גם לנהג המנוסה ביותר לאחר עשרות שנים על הכביש אסור לטעות ולחוש ביטחון עצמי מופרז. הכביש הוא דבר בלתי צפוי בעליל והנהיגה בו יכולה להיות מסוכנת. בכל רגע יכול להתרחש משהו ונהג אחראי צריך להיות מוכן וערוך כל העת לסכנה האורבת מעבר לפינה. הדבר נכון שבעתיים לגבי נהג חדש וצעיר נטול ניסיון שלא רגיל לנהוג בכבישים.

אם שותים

בהמשך לכך, העובדה שצעירים רבים נוהגים לבלות בסופי השבוע בפאבים וללגום אלכוהול לא גורעת ממורכבות המצב. שתיית אלכוהול מאטה את תנועות הגוף וגורעת מהירות התגובה שלנו. בנוסף, שיקול הדעת נפגע ואנו מועדים לעשות שטויות. התוצאה היא שנהגים רבים לא מודעים להשפעת האלכוהול על הנהיגה ולכן לא מבינים שהם מבצעים עברת תנועה חמורה ביותר- נהיגה בשכרות.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול- חוסר אחריות

נהיגה בשכרות היא לכל הדעות מעשה טיפשי וחסר אחריות. הבעיה היא שבמקרים רבים נהגים לא מודעים למצבם ואינם מבינים שהם למעשה שיכורים. הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות למי שנוהג תחת השפעת אלכוהול הוא ששוטר יעצור אותו ויערוך לו בדיקת אלכוהול. הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות למי שנוהג בשכרות ידוע לכל ולצערנו אנו קוראים על כך יום יום בעיתונים.

הענישה

על פי דיני תעבורה שקיימים בישראל מי שהורשע בנהיגה בשכרות צפוי לשלילת רישיון של שנתיים ובנוסף עליו לשלם קנס כספי. הרשעה שנייה בעבירה זו מזכה בשלילת רישיון של ארבע שנים. הסיבה לכך שבישראל דיני תעבורה הם כל כך מחמירים נעוצה בריבוי תאונות הדרכים ומטרתה להרתיע את הנהגים.

ייצוג מול הרשויות

עורך דין תעבורה הוא עורך דין שמתמחה בתחום התעבורה ויכול לסייע רבות למי שמואשם בעברית תנועה עורך דין תעבורה מכיר את החוק ויכול לפעול בצורה יעילה מול בתי המשפט ומול משרד הרישוי ולמנוע שחילת רישיון או אפילו עונשי מאסר.

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר להשארת תגובה.

ליאור מזור - בניית אתרים בוורדפרס

עורך דין תעבורה

Scroll to top